La diputada de Compromís, Mónica Oltra, ha denunciat hui que la Mesa de la Diputació Permanent de Les Corts es nega a facilitar al seu grup parlamentari una còpia de l’informe que la Sindicatura de Comptes ha elaborat sobre els expedients d’ajudes de la Conselleria de Solidaritat concedides a la Fundació Cyes.

Segons Oltra “hem pogut conéixer pels mitjans de comunicació el contingut d’este informe i d’esta mateixa manera també hem sabut que l’informe entrà en Les Corts el passat dilluns així que resulta incomprensible que la reunió de la Mesa de Les Corts d’ahir no el tramitara i el traslladara als grups parlamentaris. La nostra petició per a què se’ns fóra entregat l’informe no ha sigut atesa”.

“Una vegada més evidenciem com la Mesa de Les Corts es plega als interessos del govern de Francisco Camps, trencant contínuament la independència del poder legislatiu i actuant a les ordres del Partit Popular”.

Per a Oltra “ésta ha sigut la constant de la present legislatura i pel que es veu van a seguir actuant així fins el final. Hem de recordar que fins i tot el Tribunal Constitucional en una sèrie de sentències històriques ha condemnat  la Mesa de Les Corts dominada pel Partit Popular per la vulneració reiterada dels drets dels diputats de Compromís”.