El diputat de Compromís afirma que “més valdria que els alcaldes del PP obligaren el seu partit a anunciar el tancament definitiu de les instal·lacions responsables dels terratrèmols”.

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat que “ja ens hauria agradat que els alcaldes del PP de Vinaròs, Benicarló i Peníscola hagueren tingut la mateixa diligència, abans de la posada en funcionament de les instal·lacions del Castor, per a exigir el seu tancament com la que tenen ara per a penjar-se medalles ficant-se al capdavant de les accions de protesta i promovent organitzacions per a aturar-les”.

En aquest sentit, el diputat de Compromís ha dit que “cal recordar que a hores d’ara és el seu mateix partit, i no cap altre, qui governa a Madrid. I que, per tant, és a les seues mans la possibilitat de tancar les instal·lacions de manera definitiva i sense condicions. Perquè a hores d’ara ja ningú no dubta, ni els tècnics ni la ciutadania, que ha estat el Castor el responsable dels terratrèmols que han sacsejat les poblacions del Baix Maestrat. Per tant, demanem als alcaldes del PP que es deixen de discutir com s’ha d’articular el moviment d’oposició al Castor, que la ciutadania ja ha sabut organitzar-se sola, sense el seu ajut, i ells que s’espavilen per a exigir-li al govern del seu partit que les tanque d’una vegada”.

Pañella ha assegurat que “nosaltres, la gent de Compromís, que podem dir amb la cara ben alta que vam ser l’únic partit que va presentar al·legacions a Vinaròs contra la construcció del Castor, no volem a hores d’ara usurpar un protagonisme que correspon a la ciutadania, que ha sabut organitzar-se per a mostrar d’una manera clara i ferma la seua oposició a la continuïtat del projecte. El que sí que volem és alertar que aquest doble moviment del PP, condemnant al Baix Maestrat el funcionament del Castor, però mantenint una ambigüetat més que sospitosa a Madrid, comença a semblar-se massa a la maniobra que han dut a terme amb el tema del fracking, oposant-se suposadament a les poblacions afectades però defensant-lo després a les Corts Valencianes. I un engany d’aquestes característiques seria terrible. No podem acceptar cap posada en funcionament del Castor, s’amague darrere de les excuses tècniques o econòmiques que s’amague. Contra la seguretat de la ciutadania, cap argumentació és acceptable”.