La diputada i portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha explicat hui que “hem presentat diverses esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2014 per a que recullen inversions necessàries per al nostre municipi, actuacions que estan pendents des de fa anys i que, de nou, no estan contemplades en els comptes del Govern valencià”.

Mollà ha realitzat estes declaracions durant la roda de premsa que ha oferit hui a Elx, en la que ha demanat al grup parlamentari popular que acceptes estes esmenes que milloren les inversions a la ciutat i ha destacat la necessitat que l’alcaldessa, Mercedes Alonso, reivindique també estes inversions pendents davant els seus companys de partit a València.

La portaveu ha detallat que “en el plànol educatiu hem sol·licitat l’ampliació dels col·legis Rodolfo Tomás i Samper de l’Altet, La Paz de Torrellano, Les Baies i la Gàl·lia i dels IES La Torreta i Montserrat Roig, la construcció de l’IES número 11 i el col·legi 37, a més de l’ampliació del conservatori de música”.

“Pel que fa a Sanitat, hem demanat la construcció d’un segon centre de salut a Altabix, el rescat de l’Hospital del Vinalopó per a que siga de gestió pública i la compra d’un mamògraf per substituir el que es troba trencat al centre de salut d’Altabix”, ha apuntat Mireia Mollà, que ha informat també de la petició “d’una línia de subvenció per al foment del transport urbà al municipi dirigida als menors de 25 anys i que suplisca el servei que cobria el Bus Lliure, eliminat per l’equip de govern”.

A més, Mireia Mollà ha indicat que “hem exigit que s’augmente la partida per a la conservació del Palmerar de 10.000 a 100.000 euros, ja que l’actual és absolutament ridícula davant els problemes generats per la plaga del morrut, i la volem que la partida corresponent al Misteri d’Elx passe de 40.000 a 100.000 euros, és a dir, retornar la partida als nivells de 2009 per recolzar una dels nostres principals patrimonis culturals”.

“Alhora, hem sol·licitat una partida destinada al retorn de la Dama a Elx i la creació d’un museu d’art iber, una qüestió que ja demanàrem en les esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat i que entenem que el Govern valencià també ha de recolzar”, ha apuntat.

Per últim, la portaveu local ha destacat que “hem reivindicat l’augment de la partida de Racionalització d’ús de l’aigua per a reg de 950.000 a 8.950.000 euros per a que s’incloguen les obres del Tercer Canal, que la Generalitat es va comprometre a finançar en part, i, per descomptat hem reclamat més recursos per lluitar contra el morrut roig a través de la compra de trituradores i la posada en marxa d’una línia d’investigació per combatre esta plaga”.