La candidata autonòmica de la coalició Compromís, Mónica Oltra, i el candidat a l’Alcaldia de València per Compromís, Joan Ribó, s’han reunit esta vesprada en la seu del Col·lectiu Lambda amb el seu coordinador general José de Lamo.

En l’encontre els candidats de Compromís han presentat al Col·lectiu Lambda el programa electoral de la coalició de cara a les eleccions del 22 de maig. Entre les propostes de govern de Compromís s’han inclòs reivindicacions històriques del moviment LGTB com la inclusió de la diversitat sexual i afectiva com a contingut del programa educatiu.

Segons explica Oltra “en el nostre programa hem inclòs recomanacions que el propi Col·lectiu Lambda ens ha anat fent arribant en les distintes reunions que hem mantingut en estos quatre anys, com la creació d’un programa de sensibilització dirigit al conjunt de la comunitat educativa que destaque la importància de combatre la discriminació i educar en valors de convivència no sexistes, no LGTfòbics, no masclistes i de respecte a la diversitat”.

Així mateix, entre altres mesures, el programa de la coalició Compromís inclou la necessitat de creació d’un Consell per a la Igualtat de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals com a òrgan consultiu que facilite la participació de les entitats LGTB de tot el territori del País Valencià.