El responsable en matèria cultural de la Coalició Compromís, Josep Maria Pañella, s’ha reunit amb la directiva de la Federació de Societats Musicals per assegurar-los que des d’esta formació, “es comparteix al 100% les seues reivindicacions i no és una cosa d’ara, perquè nosaltres hem defensat sempre a les Corts la cultura valenciana, les escoles de música i les societats musicals quan han estat amenaçades per les retallades d’un Consell que ha intentat acabar amb l’ensenyament musical en la nostra terra”.

Pañella ha recordat que Compromís va demanar, sense èxit, en les Corts que no es feren retallades a les subvencions a les societats musicals “i el PP va votar en contra i no sols això, després han tractat a estes nobles entitats com la falsa moneda perquè per a negociar amb estes han enviat a Blasco, a Miró, a Font de Mora i finalment s’ha quedat Castellano, que és el conseller que ha de coordinar els incendis i sembla que amb les societats musicals el Consell té un gran foc que no sap molt bé com apagar”, segons el candidat valencianista.

Pañella, per altra banda, ha aplaudit la tramitació de declaració de BIC per a les bandes de música, encara que eixe fet, “arriba tard i en període electoral i per això ens preguntem què ha estat fent el PP en estos quatre anys”.