El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha advertit este dimecres que Bankia, el Consell i el possible comprador del València CF “poden acabar en l’Audiència Nacional”, ja que considera que, després de l’anunci de l’entitat de posar a la venda el club, “s’amaga una gran maniobra, una gran especulació, perquè el que podrien fer és una cessió de crèdit, que és una venda encoberta en tota regla”.

Segons ha assenyalat Morera en un comunicat, “si la Fundació no paga el venciment, qui tinga la cessió es farà amb les accions i amb el poder del club, de la societat civil més important de la ciutat de València” i ha apuntat l’existència de “rumors” que hi ha “una empresa vinculada a un excàrrec que treballava amb Rodrigo Rato”.

Morera ha advertit que, si això passara, “este tercer actor que pot entrar, s’aprofitaria de les requalificacions que ja s’han fet als terrenys de Paterna, del vell Mestalla i també del nou, que no oblidem que està en terrenys dotacionals de propietat municipal”.

Per tant, ha advertit que, “si pensen que el possible comprador i Bankia van a fer un gran negoci a expenses del València, perquè el Consell no s’ha atrevit a pressionar ni a posar en marxa els mecanismes administratius adequats, ja anunciem que tot este tema pot acabar en l’Audiència Nacional i asseguts en el mateix banc el Consell, Bankia i qui hagen buscat de comprador del València CF”.

El portaveu de la coalició considera que una entitat bancària com Bankia, que ha rebut “tants milions d’ajudes públiques”, “no pot fer el que vol fer amb el València”. Segons la seua opinió, “el gran culpable d’esta situació, que és el PP, primer amb Camps i ara amb Fabra, el que ha de fer és buscar solucions i donar garanties per al futur d’un club al qual estan lligats sentimentalment milers de valencians”.

“Que els culpables d’esta situació es donen per advertits, perquè anem a posar en coneixement de la justícia totes les irregularitats que s’han fet i les que vullguen fer”, ha recalcat el síndic de Compromís.