Demà, 17 de maig, és el Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia. Una societat més justa és aquella que protegeix les minories i si una minoria ha estat històricament perseguida i discriminada és aquella formada per lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals (LGTB). COMPROMÍS té clara la seua aposta per la lluita a favor dels drets de les persones LGTB i prova d’això és la presència en la llista a les Corts Valencianes com a núm. 4 per València de Fran Ferri, candidat obertament gai i activista pels drets del col·lectiu LGTB.

Fran Ferri serà la veu de la comunitat lèsbica, gai, transsexual i bisexual en les Corts Valencianes. Per això, tal i com argumenta Ferri, “em presente per la coalició COMPROMÍS amb dos objectius clars: d’una banda per a denunciar totes les discriminacions que encara patim al nostre País les minories sexuals i d’altra, per a defensar les propostes de COMPROMÍS que aposten per una normalització de la diversitat sexual. La visibilitat és la clau de la nostra dignitat, per això vull obrir els armaris de les Corts”. La trajectòria de Fran Ferri en la lluita pels drets d’homosexuals i transsexuals és ben ferma. Així, és activista del Col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de La Safor (CLGS) i membre del grup coordinador de l’entitat. A més, des del 2008 fins al 2010 va ser el representant de la Federació Estatal de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals (FELGTB) en el Consell de la Joventut d’Espanya.

Des de COMPROMÍS, Fran Ferri defensarà a les Corts durant la pròxima legislatura la creació d’un Consell Autonòmic per la Igualtat LGTB, on integrarem les associacions representatives al País Valencià (Col·lectiu Lambda de València, CLGS de la Safor, Diversa-ment del Camp de Morvedre, Diversitat d’Alacant, el grup esportiu Samarucs…). Proposarem l’aprovació d’una llei integral de no discriminació per identitat de gènere, donarem suport institucional al Dia de l’Orgull LGTB (28 de juny) i al Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia (demà 17 de maig), plantejarem una estratègia per captar el turisme LGTB, inclourem les associacions de dones lesbianes al Consell Valencià de la Dona, recuperarem la memòria històrica dels LGTB represaliats durant el Franquisme, inclourem la diversitat sexual i la diversitat familiar als instituts i escoles, i finalment multiplicarem els esforços en la lluita contra el VIH-sida i altres infeccions de transmissió sexual.