La presidenta de la Junta Electoral de la Comunitat Valenciana (JECV), Pilar de la Oliva, ha recomptat i validat hui, en un acte públic, les més de 64.000 firmes arreplegues per la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) en favor d’una educació infantil de 0 a 3 anys “pública i gratuïta” que ha promogut la coalició Compromís.

De la Oliva ha validat la proposta, al constatar que s’havien superat les 50.000 firmes necessàries per a la seua tramitació per part de Les Corts Valencianes, cosa que ha suposat “una satisfacció” per a una les promotores de la iniciativa, Consol Castillo, regidor electa de Compromís en l’Ajuntament de València.

Per a Castillo, el fet d’haver arreplegat “més de 64.000 firmes” en favor de la ILP suposa “tot un èxit”, i respon a la voluntat de centenars de persones que, “conscienciades per esta necessitat, que era un clamor popular, han treballat per a aconseguir-les” al llarg de tota la Comunitat.

A més, ha dit, indica que des de Comrpomís “estem en la línia de donar veu a la gent del carrer”, una veu que, segons la seua opinió, “ha d’arribar a les institucions perquè s’aconseguisca una millora de la qualitat de vida, i la democràcia real que es demana en les places i carrers de tot el país”.

Castillo ha assegurat que esta és la primera d’altres iniciatives que es duran a terme “per a fer visible, tant en Les Corts com en els distints ajuntaments, les necessitats la població”, i ha afirmat que ara esperen la resposta, tant dels partits de l’oposició com del que sustenta el Govern.

Ha considerat que haver platejat esta reivindicació a través d’una Iniciativa Legislativa Popular ha permés que la resta de partits polítics incloguera este assumpte en els seus programes electorals per als comicis municipals i autonòmics del passat mes de maig.

“Però també ha suposat un canvi en les dinàmiques”, ha dit Castillo, per a qui si Compromís ho haguera presentat en Les Corts a través d’una proposició de llei en “una o dos setmanes s’hauria esgotat”, mentre que al fer una ILP, l’assumpte ha estat en el carrer “més de sis mesos” i s’ha pogut “entrar en contacte amb la gent”.

Després de la validació d’esta ILP, en la que han estat presents els diputats de Compromís Enric Morera i Mónica Oltra, i els altres dos regidors de la coalició en l’Ajuntament de València, Joan Ribó i María Pilar Soriano, la iniciativa podrà iniciar la seua tramitació parlamentària.