El diputat de Compromís diu que “continuem exigint-li al Consell que done preferència a la universitat pública sobre les privades”.

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat que “per més que intente camuflar-ho amb excuses econòmiques, l’ofensiva del Consell contra la Universitat Jaume I és clarament política i ideológica”.

Pañella ha declarat que “el PP ja fa temps que va triar de forma descarada donar suport i preferència a unes universitats privades, acadèmicament innecessàries i ideològicament discutibles. I aquesta tria s’ha evidenciat clarament, des de fa anys, en la seua actitud respecte a la implantació i consolidació de Ciències de la Salut a la UJI: de portes afora, se suposava que li donava ple suport, com feia el conjunt de la societat castellonenca; però, en realitat, i de portes adins, ha sembrat tot el procés d’obstacles i travetes, mentre afavoria de manera descarada que les universitats privades se li avançaren a l’hora de copar els llocs, les ajudes i les col·laboracions”.

El diputat de Compromís diu que “ara ja, de manera descarada, el PP s’ha tret la careta i, amb arguments de necessitats de suposats estalvis per la situació econòmica del Consell, endarrereix i retalla fins a extrems inaceptables les ajudes a què s’havia compromés amb la universitat pública per tal d’impulsar aquests estudis, tan necessaris i demandats per la societat de les comarques de Castelló. Però, mentrestant, continua afavorint descaradament universitats privades, algunes finançades i impulsades amb fons públics, a les quals vol continuar mantenint com a preferents fins i tot quan va a vendre-les a una empresa privada”.

Pañella ha dit que “des de Compromís, continuarem pressionant des de les Corts, com fa anys que duem fent, per a que el Consell acomplisca els seus compromisos amb la UJI, i li donarem suport a l’equip rectoral en la seua justa reivindicació, fent-los notar així on es troben els autèntics enemics del correcte funcionament de la nostra universitat”.