El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, i el diputat responsable en matèria d’educació de la coalició, Josep Maria Pañella, han visitat este matí el Parc Científic de la Universitat de València, on han estat rebuts pel rector, Esteban Morcillo, la vicerectora de Comunicació i Relacions Institucionals, Silvia Barona, el director del parc, Antonio Raga i el gerent del parc, Fernando Zárraga.

La visita ha començat per la part empresarial del parc, on s’ha conegut la tasca que es desenvolupa a Biopolis i la Colecció Espanyola de Cultius Tipus, on han estat rebuts i atesos pels directors d’estos projectes. També han conegut la part acadèmica del parc, formada per l’Institut de Física Corpuscular, l’Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva, l’Institut de Ciència dels Materials, l’Institut de Ciència Molecular, i l’Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

Segons Morera, “la tasca de les nostres universitats públiques valencianes és molt important i cal seguir apostant per un model educatiu públic i de qualitat, on tots els ciutadans i ciutadanes tinguen oportunitats de poder formar-se. Per eixe motiu, des de Compromís mostrem la nostra més absoluta solidaritat amb la comunitat universitària i també manifestem la nostra rotunda oposició a les polítiques classistes i retalladores dels governs del PP”.

En este sentit, Morera ha criticat que els pressupostos de la Generalitat per a 2014, “tenen una partida major per al pagament del deute que no per a l’educació. Ja ho denunciàrem en el seu dia, però cal recordar que en una societat que vol avançar, no es pot permetre que un govern pague vora 250 milions euros més per abonar el deute que no per invertir en educació i en progrés”.

Per al síndic de Compromís, “si volem eixir de la crisi, el paper de les universitats valencianes, dels seus parcs científics i instituts tecnològics i empresarials és vital, és importantíssima i clau l’aportació que poden fer a la societat del coneixement i això, per desgràcia, amb el PP cada dia va a menys perquè tots sabem com els investigadors són acomiadats, o com tanquen línies d’investigació i com persones molt destacades i que podrien fer molt per la nostra societat no tenen més remei que marxar fora per poder viure amb dignitat”.