Des del col·lectiu nacionalista lamenten que el Centre de Dia de “Proyecto Hombre” s’haja tancat deixant sense servei als 37 dependents i les seues families. Cal recoldar que aquest centre de dia té 50 places de Conselleria, supossant així una ocupació del 76%.

Aquest Centre de Dia dóna cobertura assistencial al departament 4 de Salut de la Comunitat Valenciana, integrat per 50 municipis de les comarques del Camp de Morvedre, l’Horta Nord, l’Alt Palància i la Plana Baixa, amb un total de 154.293 habitants. La memòria anual del centre reflecteix que la major part dels usuaris atesos són de Sagunt (concretament, 50 dels 78 atesos en 2011), encara que també s’ha parat esment en l’últim any a habitants de poblacions com Puçol, Sogorb, Almenara, Altura, Faura, Estivella o Albalat dels Tarongers, entre unes altres.

Des de Compromís ja vàrem alertar d’aquesta situació en febrer de 2013, ara fa quasi 1 any, quan al ple vàrem donar suport als treballadors que demanaven que se’ls pagara “els tres mesos, en eixe moment, que devien així com el deute de de 13 mesos en eixe moment que Conselleria no havia fet front”.

“També resulta curiós quan en abril de 2012 l’alcalde de Sagunt Alfredo Castelló i la regidora de Serveis Socials Davinia Bono inauguraven el Centre de Dia al carrer Numància i ens venien que per al ells, el Partit Popular era una gran satisfacció comprovar com la xarxa pública de centres socials de l’Ajuntament de Sagunt dóna una resposta adequada a les necessitats de molts col·lectius, entitats i associacions. Doncs bé a dia de hui el centre de dia està tancat i des de l’Ajuntament no s’ha realitzat cap acció per a poder solucionar-ho, tot i que el conveni firmat en 2011 per la Junta de Govern amb la Fundació Arquebisbe Miguel Roca que s’encarrega d’aquesta iniciativa social encara està en marxa i és l’Ajuntament qui ha de donar la cara davant d’aquesta nova retallada en els serveis de la ciutat”

Compromís ha mostrat el suport de la formació i ha anunciat la presentació d’iniciatives en Les Corts per a reclamar al Consell el ràpid pagament del deute d’1.200.000 euros que Sanitat manté des de l’inici de 2012 amb «Proyecto Hombre».

En aquest sentit, Mònica Oltra ha assegurat que “és vergonyós que des del Govern del PP no es prioritze el pagament a entitats que, com Proyecto Hombre, fan una labor social molt important, suplint amb molt esforç les manques de l’Administració en l’atenció als drogodependents”.

Des d’eixe moment, vénen denunciant que per als governs del PP l’atenció a la drogodependència no ha estat mai una prioritat i les retallades en aquest sector “han estat constants en els últims anys, fins i tot abans que la situació econòmica de l’Administració valenciana fóra tan catastròfica”.

Per a Oltra, “el PP ha perpetrat un política de desmantellament de les ajudes públiques per a l’atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns additius”.

Afig la diputada que a les retallades se sumen els impagaments de les escasses ajudes que es mantenen, “cosa que ja ha provocat el tancament de molts centres, i l’acomiadament de professionals que treballaven en aquest àmbit”.