La Comissió Executiva de Compromís ha aprovat hui amb 16 vots a favor i 3 abstencions el seu reglament de primàries per a la tria dels candidats de la coalició a les pròximes eleccions al Parlament Europeu.

Les eleccions primàries seran obertes a tota la ciutadania, podent participar militants, simpatitzants i qualsevol persona major de 16 anys veïna del País Valencià que haja declarat la seua voluntat de compartir el valors de la coalició Compromís.

El reglament de primàries estableix dues eleccions específiques, una per elegir la capçalera de Compromís al Parlament Europeu i una altra per a triar la resta de la llista. S’estableix una salvaguarda de paritat i pluralitat en què, si escau, s’utilitzarien els llocs 2, 5 i 7 de la llista. En el cas d’haver d’utilitzar-se la salvaguarda de pluralitat les persones que hi ocuparan els llocs seran promocionats d’entre els candidats de cada partit que s’hagen presentat a les primàries.

Este acord de la Comissió Executiva haurà de ser aprovat ara pel Consell General de Compromís que tindrà lloc el pròxim 15 de febrer.

Així mateix, l’executiva de Compromís, amb la intenció de donar més qualitat i estabilitat al projecte polític, ha acordat en la reunió de hui fer de la coalició una federació de partits.