Compromís aprova el reglament de primàries per a les eleccions Europees

Publicat el en General

La Comissió Executiva de Compromís ha aprovat hui amb 16 vots a favor i 3 abstencions el seu reglament de primàries per a la tria dels candidats de la coalició a les pròximes eleccions al Parlament Europeu.

Les eleccions primàries seran obertes a tota la ciutadania, podent participar militants, simpatitzants i qualsevol persona major de 16 anys veïna del País Valencià que haja declarat la seua voluntat de compartir el valors de la coalició Compromís.

El reglament de primàries estableix dues eleccions específiques, una per elegir la capçalera de Compromís al Parlament Europeu i una altra per a triar la resta de la llista. S’estableix una salvaguarda de paritat i pluralitat en què, si escau, s’utilitzarien els llocs 2, 5 i 7 de la llista. En el cas d’haver d’utilitzar-se la salvaguarda de pluralitat les persones que hi ocuparan els llocs seran promocionats d’entre els candidats de cada partit que s’hagen presentat a les primàries.

Este acord de la Comissió Executiva haurà de ser aprovat ara pel Consell General de Compromís que tindrà lloc el pròxim 15 de febrer.

Així mateix, l’executiva de Compromís, amb la intenció de donar més qualitat i estabilitat al projecte polític, ha acordat en la reunió de hui fer de la coalició una federació de partits.

• Fco Javier

Que implicacio es tiene pasar de ser una coalición a una federación de partidos?

• Joan cantonar

Com evitar que participen afins al PP que no els deixen votar al seu partit?

• Marc

Excel·lent notícia! Endavant!

• Rafael Borja

Fem primàries, fem #MésCompromís!!

• Rafael Borja

Donació a compte corrent

També pots ajudar fent un ingrés al següent compte:

0093 0103 15 0012265118

La Llei de Finançament dels partits polítics determina que les donacions als partits polítics no es poden fer anònimament; per la qual cosa et demanem que identifiques l’ingrés amb el teu nom, cognoms i document d’identitat.