El passat 10 de gener, l’Acord Ciutadà d’Esquerres per la Renovació de Tavernes (ACERT) solicità un local municipal per a la realització, hui 28 de gener, d’un acte de presentació del protocol d’adhesió que han signat recentment amb la Coalició Compromís.

En aquest acte, a més de la regidora de l’Ajuntament de Tavernes Blanques, Neus Sánchez, també comptava amb la participació de Robert Sánchez, Coordinador d’ACERT i de la Diputada de Compromís a les Corts Valencianes Mònica Oltra i l’actuació del grup musical Carraixet.

Deu dies després, l’Ajuntament comunica a ACERT que no podrà realitzar aquest acte en dependències municipals, ja que segons argumenta el consistori presidit per Arturo Ros del PP, cap espai municipal és d’ús polític fora de període electoral.

En eixe moment, ACERT comunica a Delegació de Govern que realitzaran l’acte a la Plaça Germanies, a la qual cosa, hui mateix, la Delegació de Govern ha denegat la realització de l’acte al no observar urgència per la concentració.

Neus Sánchez, regidora d’ACERT a l’Ajuntament de Tavernes ha declarat que “no ens deixarem amedrentar per la censura del PP i trobarem la forma de donar a conèixer al nostre poble el protocol d’adhesió que hem signat amb la Coalició Compromís”.

“Aquesta”, ha afegit la regidora de l’Acord Ciutadà d’Esquerres, “no és la primera vegada que l’Ajuntament censura actes de col·lectius socials, com per exemple la Plataforma d’Aturats, Àgora o el mateix Sopar Estellés”.

Per últim, Neus Sánchez ha afegit que “en aquestos moments, el cas està en mans dels serveis jurídics de la Coalició Compromís per a presentar un contenciós administratiu contra l’Ajuntament de Tavernes per aquest flagrant acte de censura contra un partit polític legalment constituït i amb representants escollits democràticament al consistori”.