La diputada de Compromís, Mónica Oltra, ha registrat una sèrie de preguntes dirigides a la consellera d’Infraestructures, Territori i Medi ambient, Isabel Boing, sobre les irregularitats en la construcció del centre penitenciari de Setaigües.

El Defensor del Poble, després de la queixa de la Plataforma No a la Presó a Setaigües, ha enviat recentment un escrit a la Societat d’Infraestructures i Establiments Penitenciaris, encarregada de la construcció d’aquest centre penitenciari, en el qual enumera les irregularitats comeses en la tramitació de l’Estudi d’Impacte Ambiental.

Per a Oltra “una de les qüestions més greus que destaca el Defensor del Poble és que no està garantida la viabilitat de l’aigua potable en el centre penitenciari ja que no existeix un informe favorable de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, per tant la construcció de la presó és inviable”.

“En aquest sentit des de Compromís ens dirigim a la nova consellera d’Infraestructures, Territori i Medi ambient perquè intervinga davant l’inici de les obres d’un projecte que presenta nombroses irregularitats ja que està situat en un entorn forestal de gran valor ecològic i amb gran risc de patir incendis i no compta amb un Estudi d’Impacte Ambiental complet”.

“Encara que es tracte d’un projecte realitzat pel govern central cal recordar que la Generalitat té competències en prevenció d’incendis forestals, en la protecció del medi ambient i en la planificació i ordenació del territori així que el govern valencià no pot mirar cap a un altre costat mentre s’estiguen produint irregularitats en la construcció de la presó de Setaigües”, ha conclòs Oltra.