La diputada de Compromís, Mónica Oltra, s’ha referit a la interlocutòria del TSJCV que obri juí contra Francisco Camps i altres imputats per un presumpte delicte de suborn passiu en l’anomenada causa dels trages derivada del cas Gürtel.

a Oltra “es tractava d’una crònica anunciada ja que les evidències eren abundants i contundents i no només sobre el tema dels trages sinó també per la causa del finançament il·legal del Partit Popular, encara que finalment es jutge per separat”.

“Ara Francisco Camps, en el moment que es presenten els escrits de les acusacions, passarà d’estar imputat a estar acusat i la qüestió és si va a permetre que el President de la Generalitat s’assente en la banqueta o deixarà el seu càrrec abans. Des de Compromís hem reclamat ja varies vegades durant este procés la dimissió de Camps, però es veu que no està disposat a assumir les seues responsabilitats polítiques”.

“Així que –ha afegit Oltra- reclamem a Mariano Rajoy y a la direcció del PP en general que cesse a Francico Camps com a president del seu partit a la nostra comunitat i que si es nega a dimitir presenten una moció de censura a Les Corts per a cessar-lo com a President de la Generalitat”.

Segons la portaveu adjunta de Compromís “amb l’obertura del juí oral a Camps ens trobem en una situació d’emergència democràtica i el Parit Popular no pot taponar l’eixida lògica a este assumpte mantenint a Francisco Camps en el seu càrrec”.