La coalició Compromís ha acordat que els seus representants als ajuntaments i a les diputacions presenten mocions reclamant al Consell que tinga en compte les reivindicacions de la Plataforma de Centres de Música Autoritzats, que agonitzen per la retallada del 54% de les subvencions.

Segons assenyala el diputat de Compromís, Josep Maria Pañella, “estan en perill 1.200 llocs de treball directes com a conseqüència d’haver passat de rebre 5,1 milions d’euros en 2009 a 2,3 en 2010 i 2011. Esta situació pot produir el tancament de centres i, amb tota seguretat, l’increment de les taxes per la qual cosa molts dels 8.500 alumnes de més de 200 municipis poden abandonar els seus estudis musicals”.

Així mateix estes retallades afectaran també a la continuïtat i estabilitat del professorat i la resta del personal dels centres i si tanquen els centres de Música Autoritzats els conservatoris públics no tenen possibilitats d’assolir tota la demanda existent.

“Des de Compromís –ha afegit Pañella- considerem que el que està fent el Consell amb els Centres de Música Autoritzats és una greu immoralitat i representa un genocidi cultural per part del PP, que al temps que intenta fer desaparéixer l’ensenyament en valencià del sistema educatiu, ara vol que també desapareixquen els Centres de Música amb esta dràstica retallada de les subvencions”.

El grup parlamentari Compromís a Les Corts ja ha donat el seu recolzament a les reivindicacions de la plataforma i ha subscrit una carta d’adhesió en què demana que queden sense efecte les retallades efectuades.