La seu de la coalició Compromís al carrer Comte Trénor de València ha sofert esta passada matinada un nou atac feixista. En esta ocasió els violents han llançat abundant pintura sobre els cristalls del local que exhibeixen fotografies de Joan Ribó, Mónica Oltra i Enric Morera. Representants de Compromís han procedit a presentar l’oportuna denuncia davant la policia.

Les càmeres de videovigilància del Parlament valencià, situat a escassos metres de la seu de Compromís, han enregistrat l’atac, on és distingeix que ha sigut realitzat per dos individus.

Este nou atac se suma a altres dos que ha patit esta seu de Compromís, el primer al més de desembre de l’any passat quant els violents trencaren un dels cristalls i l’altre el passat mes de maig quan aparegueren pintades amenaçants.

La coalició Compromís està sent objecte continuat de la violència feixista com també ho evidencia el boicot violent a la presentació del llibre de Vicent Flor, Noves glòries a Espanya, en què també participava la diputada Mónica Oltra. En eixe acte un grup de persones, pertanyents a partits d’extrema dreta, insultaren a la parlamentària de Compromís i tiraren cadires i llibres.

La portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, assegura que “lamentablement els atacs feixistes a partits o organitzacions d’esquerres o nacionalistes són habituals a València, només hem de recordar durant els mesos passats atacs d’este tipus a la seu del Bloc, de la Intersindical, de la Societat Coral el Micalet o el centre cívic El Terra, entre altes”.

“Desgraciadament –ha afegit Oltra- la impunitat de què gaudeixen els atacs fets per grups d’extrema dreta en el nostre país és absoluta i així ho hem traslladat en diverses ocasions a la Delegació del Govern sense que fins ara ens hagen fet cas”.

Per a la parlamentària de Compromís “és incomprensible que la Delegació de Govern no reconega el que està passant i adopte mesures per a què els responsables dels delictes d’odi siguen perseguits amb tota la força de la llei fins aconseguir eradicar esta lacra de la nostra societat”.

En eixe sentit el síndic de Compromís, Enric Morera, ha reclamat que es cree a València una fiscalia especial per a delictes d’odi, “no és comprensible que a Madrid i Barcelona sí compten amb este tipus de fiscalia i nosaltres no quan dades com les que aporta l’informe Raxen de l’ONG Moviment Contra la Intolerància situen al País Valencià encapçalant l’estadística estatal per este tipus d’agressions ideològiques”.

“Tots estos atacs no són fets ahillats, es tracta d’una trama organitzada que ha de ser investigada a fons si no volem en el futur lamentar alguna desgràcia més gran”, ha conclòs Morera.