El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha participat aquest matí en la reunió que han mantingut els transportistes valencians que estan en vaga amb representants de la conselleria. Baldoví, també ha col·laborat amb l’associació i ha fet arribar a la ministra de Foment, Ana Pastor, les reivindicacions d’aquests treballadors autònoms que, amb la reforma de la Llei d’Ordenació del Transport Terrestre, es queden sense targeta ja que la legislació obliga als transportistes a tenir tres camions.

Els transportistes, a més, desconfien de la conselleria, a la qual acusen de no haver fet res per ells, malgrat tenir competències i, en la carta enviada a la ministra Pastor, aquests treballadors autònoms acaben demanant-li al Ministeri que els concedisca les Autoritzacions de Transport “al nostre nom i així poder seguir treballant com fins ara ho havíem fet sense estar sotmesos a cooperatives”, segons els autònoms.

Per a reforçar les tesis dels transportistes autònoms valencians, Baldoví també ha presentat una Proposició No de Llei en el Congrés, per a modificar la llei que deixa en una situació de desprotecció total i fora del mercat laboral als autònoms que només disposen d’un únic camió per a treballar.

Baldoví ha insistit que tant la Generalitat com el govern central, “poden desbloquejar i poden ajudar en aquest tema. Per eixe motiu, li vaig enviar una comunicació a la ministra Pastor per a traslladar-li les reivindicacions de la “Agrupació de Cooperativistes de Transport de la Comunitat Valenciana”. Ens trobem davant una greu problemàtica que els afecta com a conseqüència de l’última modificació de la LOTT, que els ha deixat fora del marc legislatiu i en un atzucac i açò no és just, perquè aquests transportistes són gent senzilla que l’única cosa que pretén és treballar per a traure avant les seues famílies i pagar les lletres del seu camió. Però no poden fer-ho perquè no poden tenir accés a una targeta de transport, ja que necessiten tres vehicles per a tenir accés a la targeta, requisit que no s’exigeix en altres països europeus”.

Per al diputat de Compromís, “existeix marge per a poder donar solució a la justa demanda d’aquests treballadors del camió. Per açò li he demanat a la ministra que prenga en consideració aquesta reivindicació i done una solució raonable en el menor temps possible”.