El diputat de Compromís i secretari general del BLOC JOVE, Fran Ferri, ha presentat una proposició no de llei en les Corts Valencianes perquè el govern valencià pose en marxa, amb caràcter d’urgència, un pla d’ocupació juvenil, “que aposte per una formació d’acord amb les necessitats del mercat, que potencie els contractes de llarga durada i que cree ocupació de qualitat i amb drets per als joves d’Alacant”.

De tots els territoris del País Valencià, les comarques del sud són les que estan patint una taxa d’atur juvenil molt alarmant. Segons comenta Ferri, “la desocupació afecta a quasi la meitat dels alacantins menors de 25 anys, segons els informes, i d’estos, quatre de cada deu joves estan en l’atur sis mesos i dos de cada deu, tot l’any sense poder treballar”.

Per al diputat valencianista, “la greu taxa de desocupació a les comarques alacantines és un problema que hipoteca el futur de les noves generacions, que veuen impedits els seus anhels de trobar un lloc de treball i poder desenvolupar-se professional i socialment, per això, demanem una actuació dels poders públics amb urgència, perquè els joves d’Alacant ho necessiten i perquè ja estan farts de vore com els dirigents de la província es dediquen a barallar-se entre ells pel poder del seu partit i no fan res per solucionar els greus problemes de la societat”.

Ferri ha recordat que és responsabilitat de la Generalitat Valenciana “fer polítiques actives d’ocupació i fomentar el treball estable en la nostra societat. Acusar a uns altres governs de ser els creadors de la desocupació no és cap solució i per això proposem accions concretes i esperem que des del PP i des de Consell atenguen a esta petició que els fem des de Compromís”.