Diu que “des de fa uns dies, Escal ha llançat una autèntica ofensiva sense proves per fer creure a l’opinió pública que la plataforma és segura”.

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha denunciat que “l’empresa Escal, propietària de la plataforma Castor, du unes setmanes llançant una autèntica ofensiva per mirar de fer creure a l’opinió pública que la represa de l’emmagatzematge de gas en aquesta plataforma seria segura, i no comportaria risc de nous sismes. I ho pretén argumentar amb informes privats, que així ho assegurarien”.

El diputat de Compromís ha mostrat “la nostra indignació perquè, mentre Escal du a terme aquesta ofensiva manipuladora, el govern espanyol calla, potser per allò de qui calla atorga, i no fa públics els informes oficials que desaconsellen la represa de les activitats de Castor i alerten dels greus perills sismològics que comportarien. Aquest silenci còmplice del govern del PP és una clara cessió davant de les pressions de l’empresa i de les seues amenaces d’exigir-li una indemnització milionària cas de tancament definitiu. I és que oblida, o vol oblidar, que el govern té també una important arma a la mà, la denúncia a l’empresa per ocultació d’informació sobre els perills sísmics que la seua construcció comportava”.

Pañella ha assegurat que “des de Compromís, ni callem ni callarem, i denunciarem des d’ajuntaments, Diputació, Corts i Congrés dels Diputats, i ho farem també des del Parlament Europeu, que s’està ficant en greu perill la seguretat de les persones i els béns de les poblacions del Baix Maestrat i del Montsià, simplement per una mera qüestió econòmica, com si els interessos d’una empresa tingueren prioritat sobre les persones. I per això advertim que ens oposarem amb totes les nostres forces a la reobertura del Castor, mentre els informes oficials dels tècnics especialitzats no avalen aquesta innocuïtat. I ho fem des del ple convenciment que mai un informe científic objectiu la podria avalar”.