L’alcalde de Burjassot Jordi Sebastià ha sigut el candidat de les primàries de Compromís per a les eleccions al Parlament Europeu que major suport ha obtingut de militants, simpatitzants i ciutadans inscrits al cens de la coalició i serà el cap de llista en els comicis del pròxim 25 de maig.

La participació en les primàries ha sigut del 62,2% de les 11.770 persones que formaven el cens, comptabilitzant-se un total de 7.321 vots per a triar al cap de llista. Amb el 99% dels vots escrutats (resta el vot presencial de dos taules en què ha hagut problemes tècnics) Sebastià ha obtés 3.962 vots, el que suposa el 54% dels sufragis. Enric Bataller s’ha situat en segona posició amb 1.096 vots, el 14,9%; el segueixen Isabel Martín amb 1.033 sufragis, el 14,1%; Julià Àlvaro amb 867 vots, el 11,8% i finalment Pedro Sánchez amb 384 vots, el 5,2%.

En la votació per a la resta de la llista s’ha utilitzat el sisitema de vot ponderat atorgant punts als candidats segons l’ordre en què els votants els han numerat en la papereta. Així la candidata que més suport ha rebut per a la resta de la llista ha sigut Mónica Álvaro amb 1716 punts, la segueixen Isabel Martín amb 1.618 punts i Julià Álvaro amb 1518 punts. A continuació es situen per ordre de puntuació Joana Pascual, Reis Gallego, Vicent X. Vila, Anna Climent, Albert Furió, Pedro Sànchez, Antonio V. García, Dolores Ripoll, Anna Perpinyà, Vicente Torres, Mª Luz Monllor, Carles Pineda, J. M. Aparicio i Pilar Calpena.

Segons el reglament de primàries per a les eleccions europees, ara s’han d’aplicar, en cas de ser necessaris, criteris de paritat i pluralitat per a la composició final de la llista que Compromís aportarà a la candidatura europea en què concurrirà en una ampla coalició amb altres formacions de l’Estat que estan aprovant la seua incorporaciócom son Equo, la Chunta Aragonesista o la plataforma PARTICIPA (Ahora tu decides).

Des de Compromís s’ha valorat molt positivament este primer procés de primàries per a triar candidats i candidates. La coalició està satisfeta de la movilització aconseguida en este procés, que ha servit per a transmetre a la ciutadania la importància de triar directament, per als comicis del pròxim 25 de maig, un candidat que treballe per una Europa més justa, solidària i sostenible. Compromís també vol posar en valor la fita que ha suposat que la ciutadania no només haja pogut triar el cap de llista sinó també a la resta de la candidatura, un procés d’elecció de candidats innovador i fonamental per obrir les formacions polítiques a la societat.