No hi ha constància, ni s’ha donat compte en cap òrgan de la FVMP del viatge i del conveni que l’entitat ha subscrit amb la ciutat de Xindao.

El portaveu de la Coalició Compromís en la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rafa Climent, ha assegurat que demanarà a la Presidenta de l’entitat i al seu Secretari General que faciliten tota la informació que envolta la contractació d’obres per valor de 200 mil euros, d’una sub seu de la Federació a la Ciutat de Castelló, així com del viatge que sembla va fer a Xina entre maig i juny de 2012.

Segons Climent, la Coalició no ha tingut constància mai en cap òrgan executiu i representatiu de la Federació de cap viatge a Xina, ni s’ha donat compte de la signatura de cap conveni amb cap ciutat del continent asiàtic, un fet que demostra l’opacitat amb què es porten algunes de les activitats que realitzen els màxims dirigents de la FVMP. Activitats que són sufragades amb diners públics i de les que els representants d’altres formacions polítiques que no siguen el PP, mai s’assabenten.

Igualment, el portaveu de Compromís en la FVMP, afirma que no hi ha constància de que s’haja publicitat cap procediment per a la contractació de les obres d’una subseu a Castelló, la qual ha costat prop de 200 mil euros i que a hores d’ara, roman tancada i sense cap funcionalitat. A més, contracte que es va fer amb una empresa que està relacionada i investigada dins la trama Gürtel.

Rafa Climent reclamarà en la pròxima reunió de la Junta de Portaveus que se celebrarà el pròxim dijous dia 27 de març, que el Secretari General i la Presidenta de la Federació aclarisquen, amb tots els expedients damunt de la taula, com es va fer el conveni, quines eren les obligacions de la FVMP, com es varen fer les contractacions i quines són les despeses que ha tingut que suportar l’entitat en la remodelació de l’edifici i les que s’han derivat del seu manteniment fins ara.

De la mateixa manera, Climent exigirà que s’aclarisca quines varen ser les motivacions del viatge a Xina, quines persones varen anar al país asiàtic i quin tipus de conveni es va signar, així com les repercussions que ha comportat la seua signatura sobre l’activitat de la FVMP.

Segons Compromís, la FVMP és una entitat pública i no pot fer convenis o despeses sense seguir els tràmits que legalment estiguen establerts. “S’està treballant amb fons públics que han de tindre un control transparent i dels que s’ha de donar compte en tot moment a la ciutadania i als seus representants polítics”, ha conclòs Climent.