La diputada de Compromís Mireia Mollà ha assegurat hui que “anem a registrar una pregunta parlamentària per a que el conseller de Sanitat, Manuel Llombart, ens explique per què s’ha produït un reajustament de personal sanitari en l’Alacantí que suposa allunyar el servei de Salut Mental dels centres d’Atenció Primària”.

Mollà ha indicat que “després de les informacions que hem conegut hui, en les que l’Associació de Familiars i Persones amb Malaltia Mental d’Alacant (AFEMA) denuncien que la concentració dels recursos de Salut Mental en l’Hospital de Sant Joan ha suposat el desmantellament d’este servei en Atenció Primària, volem que el conseller ens done dades dels canvis que s’han portat a terme i les raons per les quals s’han efectuat”.

La diputada de Compromís ha afirmat que “efectivament este tipus de pacients necessiten comptar amb una assistència pròxima al seu domicili, ja que la mateixa associació explica que el trasllat dels serveis dificulta el seguiment de la seua evolució i fa més fàcil que s’abandonen els tractaments”.

En este sentit, Mireia Mollà ha apuntat que “volem saber si Sanitat ha portat a terme estos canvis com a conseqüència de les retallades, doncs ja n’hi ha prou d’agredir serveis bàsics amb l’excusa de la situació econòmica, quan en realitat són conseqüència de criteris ideològics –el desmantellament del servei públic, en el cas de la Sanitat- i de la mala gestió del govern del PP”.