La diputada de Compromís Mireia Mollà ha assegurat hui que “entenem que estes eleccions són summament importants, tot i que sabem que la gent, que està travessant una situació difícil, sent una desafecció política, però volem dir-los que estes eleccions són fonamentals i és necessari que la gent es mobilitze perquè les polítiques d’Europa afecten al nostre dia a dia, fins i tot en les qüestions més quotidianes”.

Mollà, que ha realitzat estes declaracions en la roda d permesa que ha oferit hui a Alacant, ha destacat que “les polítiques que reclamem a Europa, són mesures per a rescatar a les persones, ja que la Constitució Europea es va fer en base a les persones i no als interessos econòmics i financers, de manera que el que cal són veus que posen de manifest esta qüestió” i ha afegit que “a dia de hui no hi ha cap europarlamentari dels partits majoritaris que estiga dient com ens afecten realment estes tràgiques polítiques que ens imposen”.

Alhora, la diputada ha indicat que “Primavera Europea va a arribar al parlament, perquè veiem com la ciutadania està farta dels grans partits i aposta per trencar el bipartidisme amb fórmules alternatives, més democràtiques i que primen a les persones, que és per al que ens oferim nosaltres, per a traslladar els problemes diaris de la ciutadania a les institucions, igual que elevarem a l’europarlament les moltes qüestions sobre Alacant que s’han de debatre a la UE”.

Per la seua banda, Antonio García, membre de la candidatura de Primavera Europea, ha explicat que “comptem amb un programa molt ric que és fruit de la participació ciutadania i que es basa en una Europa de les persones, on es rescate als ciutadans i ciutadanes i no als bancs, es treballe en la generació d’ocupació i garantir el benestar social i fer que els ciutadans, en definitiva, estiguen al centre de les polítiques”.

“Al mateix temps, volem apostar per l’economia verda, per una Europa sostenible, doncs no podem seguir un desenvolupament que no té en compte l’escassesa de recursos i cal promocionar les energies renovables, l’agricultura ecològica, la rehabilitació de vivendes i altres mesures amb les que es podrien arribar a generar 2,5 milions de llocs de treball a l’estat espanyol”, ha apuntat.

García ha ressaltat que “volem una Europa on es respecten els drets de la minoria, del col·lectiu LGTBI, els immigrants, als que hem de tractar amb la dignitat que es mereixen, així com lluitar per la vertadera igualtat de les dones i, a més, cal que apostem pels joves, perquè tinguen un futur, ja que li diuen la generació perduda, però nosaltres no ens resignem, volem oferir als joves mesures reals per a crear ocupació”.

A més, Anna Climent, altra de les membres de la candidatura Primavera Europea, ha assenyalat que “la majoria de la gent està desencantada perquè no té la sensació de que hi haja una democràcia que recolze els seus problemes, però la manca democràcia només és cura amb més democràcia i anant a votar”.

“Alhora, les enquestes demostren que els partits minoritaris tenen un recolzament cada vegada més gran, és la demostració de que la gent està farta del bipartidisme i dels polítics que estan instal·lats en les institucions i no tenen cap estímul per canviar les coses perquè ja els va bé com estan, i per això des de Primavera Europea volem ser la veu que reinicie Europa”, ha conclòs.