El cap de llista de Primavera Europea, Jordi Sebastià (Compromís), s’ha compromès “a treballar” per la connexió del futur Corredor Mediterrani amb el port d’Alacant i amb les zones logístiques de les comarques del sud”, ja que parlem d’una infraestructura absolutament vital per a l’economia “i que ha de ser “prioritària per a totes les administracions”.

“El Govern d’Espanya, governat per José María Aznar llavors, va impedir que fos considerat eix estratègic per la Unió Europea i, per tant, des de Primavera Europea treballarem perquè aquesta situació no torne a produir-se i la Unió Europea considere aquest traçat prioritari, assegurant així a Alacant unes bones connexions amb Europa i Àfrica”, ha destacat.

Sebastià ha recordat que “l’Institut d’Estudis Econòmics de la Província d’Alacant (INECA) ha xifrat en 11,4 milions d’euros les pèrdues que les empreses i el Port podrien registrar en 2016 si llavors encara no està connectat amb la xarxa ferroviària, unes dades que demostren la importància d’aquesta connexió per tren”.

D’altra banda, el candidat valencià ha indicat que Primavera Europea té com a objectiu que Alacant servisca de “pont” entre la Unió Europea i els països del Magrib, “tenint en compte el caràcter geoestratègic de la ciutat en les relacions entre el sud d’Europa i Àfrica”.

En aquest sentit, ha anunciat que reivindicarà al parlament europeu “que de la mateixa manera que ja està funcionant l’OAMI amb èxit des de fa anys, s’aposte per Alacant com a seu d’organismes que tinguen com a funció la canalització d’aquestes relacions estratègiques a tots els nivells i que seran vitals en el futur de les societats europees i africanes”.

Sobre les eleccions de diumenge, Sebastià ha apuntat que “ens juguem molt a Europa com a ciutadania i com a territori, i per això cal que estiguem presents en les institucions europees per denunciar les polítiques austericides que han empobrit milions de persones, i per poder exigir les infraestructures claus per garantir la competitivitat futura de la nostra economia productiva”.

Finalment, ha assegurat que la seua formació serà “la veu dels interessos d’Alacant al Parlament Europeu, com Joan Baldoví porta les nostres reivindicacions a Madrid, perquè el nostre paper és traslladar els problemes reals de la ciutadania a les institucions”.