El cap de llista de Compromís en la candidatura de Primavera Europea, Jordi Sebastià, considera que els dos grans partits del sistema, PP i PSOE, “el que han de fer hui d’una manera urgent és demanar perdó a les 40.000 famílies que desnonaren l’any passat. No oblidem que uns, quan manaven, i que li pregunten a Carme Chacón, va agilitzar els desnonaments i els altres, el PP, no han fet res per aturar els desnonaments i per posar en marxa la dació en pagament”.

Sebastià considera que “la grosse koalition que existeix de facto al parlament europeu entre PP i PSOE també funciona als estats. No oblidem eixa reforma exprés de la Constitució per a callar a bancs i mercats, per a pagar abans deute que atendre a la ciutadania”.

El cap de llista de Compromís en Primavera Europea considera que els dos grans partits, “que cada volta són menys grans, tenen un greu problema i és el de la submissió als bancs. Hui que Cañete està en València i també la exministra Carme Chacón visita el País Valencià, volem saber si tenen coneixement d’una sentència del Tribunal Europeu de 2013, en la qual es defensava als ciutadans front els bancs i es parlava d’aturar desnonaments. Que es deixen de promeses i que diguen clarament si els seus partits pensen fer una cosa tan senzilla com aplicar allò que dicta la justícia europea”.

Sebastià ha reafirmat que el vot útil “és el vot a Primavera Europea, perquè nosaltres defensem una Europa de les Persones, no dels bancs. Perquè nosaltres hem defensat ací i defensarem també al Parlament Europeu la dació en pagament, aturar els injusts desnonaments, auditar el deute públic i no pagar el deute il·legítim que és la llavor de la corrupció en molts casos”.