El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que tota l’expectació creada pel president Fabra “per a fer una consellera portaveu però sense fer canvis importants, demostra fins on ha arribat la derrota política, intel·lectual i moral de Fabra i de tot el seu equip, perquè malgrat saber que ell i els seus són el problema principal per a la societat valenciana, s’enroquen perquè no saben fer res millor”.

Per a Morera, “la compareixença del president en seu oficial, en el Palau, parlant més en clau de partit que de govern és molt preocupant i lamentable i demostra la descomposició d’un partit no sap distingir entre el Consell i el partit, entre allò públic i allò privat i entre els interessos generals i els interessos de partit, que són els que preocupen al president Fabra”.

“Fabra oblida que és president de totes les valencianes i valencians i parla i actua com a president d’un partit, d’una formació que no representa a tota la societat valenciana. La ciutadia està esperant des de fa molt de temps canvis de molta profunditat i la reacció de Fabra ha estat llevar un títol a un conseller per a donar-li’l a un altre. Així no es poden solucionar els greus problemes que tenim, eixos problemes que dia a dia li recordem des de Compromís, des dels mitjans de comunicació, des de les entitats socials i ciutadanes i des del carrer i que ell es nega a escoltar i atendre”, segons Morera.

Per al síndic de Compromís, esta vesprada s’ha escenificat al Palau de la Generalitat la fi d’una etapa, comença un canvi que vindrà el 2015 perquè el PP ha demostrat que sols sap parlar del PP i no dels problemes de la societat valenciana. Cal un canvi per a començar a parlar i, més encara, començar a treballar i actuar amb rotunditat per a millorar les condicions de vida de les valencianes i els valencians i recuperar la dignitat que ens furtat el PP amb els seus anys de govern”.