Les reaccions sobre el relleu de Serafín Castellano al capdavant de la Conselleria de Governació no s’han fet esperar per part de Compromís. El portaveu de la coalició al parlament valencià, Enric Morera, ha declarat aquesta vesprada que a la seua formació i “cada vegada a la gran majoria dels valencians i valencianes no ens importen els moviments interns que faça el PPCV i els canvis orgànics. És el seu problema. El que sí que ens importa i molt és la gran confusió que tenen des de sempre al PP amb el que es tracta d’un tema de partit i amb el que és el govern, ho barregen de tal manera que ja no se sap si actuen en clau de partit o en clau de Consell, i això sí que és preocupant”.

Segons Morera, “està clar que la debacle electoral de les europees li està passant factura al PP, però les solucions serveixen de poc, ja que Fabra està recorrent a recanvis que ja han participat en anteriors governs valencians, els que han tingut la responsabilitat del gran forat de les arques públiques, els que s’ho han gastat tot en saraus, en festes i en “amiguitos del alma” i no han deixat res per als dependents, per als més grans, per als joves, per a les escoles o per a la investigació”.

El síndic de Compromís ha demanat a Santamaría que siga “més ambiciós a l’hora de desenvolupar el nostre autogovern, les nostres competències, la nostra comarcalització, que s’empre a fons en el desenvolupament i implantació de la policia valenciana i en la lluita contra els incendis, que desgraciadament seran una amenaça a l’estiu tan sec que se’ns acosta”.