Ferri: “són moltes les persones que no poden buscar un lloc de treball en la ciutat o poble del costat per no poder desplaçar-se”

Publicat el en Economia i Ocupació

Compromís reclama la gratuïtat del transport públic per a les persones aturades.

El grup parlamentari Compromís ha registrat en Les Corts una Proposició No de Llei amb què insta el Consell a impulsar les mesures necessàries per a oferir títols de transport gratuïts per a les persones desocupades que no cobren prestació o cobren una prestació inferior al Salari Mínim Interprofessional.

Segons ha assenyalat el portaveu adjunt de Compromís, Fran Ferri, “en un context de greu crisi econòmica i altes xifres de desocupació, són moltes les persones que veuen limitades les seues possibilitats de progrés i d’accés al treball a través del transport públic per no poder fer front a la despesa que suposa la compra dels diferents títols de transport públic. Les persones aturades veuen com la recerca de treball, assistència a entrevistes personals, etc, suposen una despesa que no poden assumir”.

Ferri recorda també que la Llei de Mobilitat de la Comunitat Valenciana, estableix com a principi general que “Les administracions públiques facilitaran la mobilitat de les persones com a element essencial de la seua qualitat de vida i de les seues possibilitats de progrés en relació amb el desenvolupament de les seues oportunitats d’accés al treball, a la formació, als servicis i a l’oci”. A més, específicament, es fa referència a la “La promoció del transport públic per a totes les persones i de la intermodalitat”.

En la seua iniciativa parlamentària per la gratuïtat del transport públic a persones aturades Compromís també insta el Consell a establir convenis o acords amb la resta d’administracions per a incorporar aquesta política de gratuïtat a bitllets integrats amb altres modalitats de transport com ara els trens de rodalies o els serveis municipals de bus.

• Esta iniciativa representa a todas luces lo que nos viene sucediendo a multitud de parados. Ojalá salga adelante!

• Lola Ferrer

Habría que empezar por crear un transporte público de calidad. En Oliva, no tenemos tren y tampoco un servicio público de autobuses que cumpla -a rajatabla- con los horarios. Si encontrar un puesto de trabajo, depende del azar, tranquilo, que también lo es tomar un bus para coger un tren dirección Valencia y/o trasladarse a Denia, Calpe, Jávea, etc. Y si usted sale de trabajar a partir de las 19:30 y llega a Gandía en tren, está perdido! El último bus a Oliva sale a las 20:00 h. Es más fácil jugar a la lotería y ganar!

• Luis Serichol

Desde la Plataforma por la Defensa de las Pensiones Públicas consideramos que, en la situación de emergencia social que sufre buena parte de la sociedad tinerfeña, el Transporte Público de Viajeros debe ser accesible a todas las personas, al margen de su nivel de ingresos. Por esa razón estamos pidiendo la colaboración ciudadana en una campaña de firmas para exigir al Cabildo de Tenerife que garantice el transporte gratuito para pensionistas y otros colectivos cuyos ingresos mensuales no superen el Salario Mínimo Interprofesional.

Si estas de acuerdo con esta medida pedimos tu colaboración, para lo que te adjuntamos un enlace, al final de este texto, donde puedes firmar electrónicamente (las firmas se reconducen automáticamente a Presidencia del Cabildo).

También estamos recogiendo firmas en papel y podemos enviarte el modelo al correo electrónico que nos indiques. Estaría bien invitases a tus amigos y vecinos a firmar. La Plataforma se reúne todos los lunes a las 18,00 en la Plaza de la Candelaria de S/C. Allí puedes entregar las firmas que consigas, o bien se las entregas a cualquier miembro de la Plataforma que conozcas.

Para cualquier información, puedes ponerte en contacto con la Plataforma a través de los siguientes medios:

plataformadefensapensiones@gmail.com

Te agradeceremos que reenvíes este correo a tus contactos, animándoles a apoyar la Campaña.

Un saludo.

Plataforma por la Defensa de las Pensiones Públicas de Tenerife