Mónica Oltra rep el premi de l’Associació d’Expressos Socials pel seu suport als repressaliats per la condició sexual durant el franquisme

Publicat el en Llibertat i Igualtat

La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha rebut hui en Les Corts el “Premi 28 de Desembre” que atorga l’Associació d’Expressos Socials, constituïda per Lesbianes, Homosexuals, Transexuals i Bisexuals represaliats per la dictadura franquista.

Segons ha assenyalat Antoni Ruiz, president de l’Associació, “els arguments en què ens hem basat per a atorgar-li a Mónica Oltra esta distinció és la seua lluita constant i el seu compromís en la defensa dels drets humans i en particular els drets de les persones LGTBI”.

“Des de la seua primera pressa de possessió de l’acta com a diputada en Les Corts, Mónica Oltra, mostrà un especial interés en la problemàtica del col·lectiu que en temps de la dictadura franquista sofriren repressió i presó per la seua condició sexual. Sempre hem obtingut d’ella el sí com a resposta a totes les iniciatives que li proposàvem per al seu debat en el parlament valencià. Volem reconéixer tot el treball que ha realitzat a favor d’este col·lectiu de repressaliats, el qual ens ha permés afermar la nostra Memòria Històrica així com obtindre les indemnitzacions que corresponien com a ciutadans repressaliats per la dictadura”, ha assegurat Ruiz.

En l’acte d’entrega del premi ha participat també en representació del Col·lectiu Lambda, el seu Secretari, Mario Estruch.

Oltra ha mostrat el seu agraïment pel premi i ha reiterat el seu compromís per seguir lluitant pels drets de les persones LGTBI i en concret per totes aquelles persones que foren repressaliades durant la dictadura franquista per la seua condició sexual.

L’Associació d’Expressos Socials també ha concedit el “Premi Barrots i Filferro”, per representar tot el contrari del que defensa este col·lectiu al President de Les Corts, Juan Cotino, qui no ha assistit a l’entrega del guardó.

• Xavier Bueno

No mes dir que Mònica representa el canvi que la nostra societat necessita. Ja sabem que les urnes diran qui son, el postulats per encapçalar la nominació al cap de la Generalitat, Però sense dubte crec que la Mònica Oltra, seria una molt honorable Sra. Presidenta.
    I amb aquesta opinió, no faig de menys altres companys com la Mireia Mollà, Enric Morera, Juan Ignició Ponce, Josep Maria Pañella, el nostre diputat nacional Joan Baldoví, el flamant eurodiputat Jordi Sebastià, Consol Castillo, Joan Ribó, María Pilar Soriano i tants i tants altres comp@s vàlids de Compromís.