Bota al contingut principal

El portaveu de Compromís en matèria d’Agricultura a les Corts, Josep Maria Pañella, considera que la dimissió del director general de l’IVIA, Eduardo Primo, es tracta d’un cas «molt greu» i la dimissió del director general «hauria d’anar acompanyada per la dimissió del conseller d’Agricultura i també vicepresident del Consell, José Ciscar».

Segons Pañella, «amb la renúncia, el conseller no pot estar ni un minut més en el càrrec per la seua manifesta incompetència a l’hora de treballar pel camp i pel desenvolupament de noves tècniques, en no aconseguir el finançament que necessita l’IVIA».

Segons l’opinió de Pañella, «el menyspreu de Madrid als nostres instituts tecnològics, a invertir a casa nostra, la manca de coratge del Consell per reivindicar i el malbaratament que s’ha produït en els últims anys de diners públics han portat a aquesta situació, una situació en què el govern del PP o retalla o no fa res, però que, en definitiva, executa polítiques antivalencianes perquè per la seua incompetència o per la seua omissió l’únic que fan és perjudicar als valencians i valencianes i al progrés de la nostra societat».

Pañella ha titllat de «lamentable» que el Consell «no tinga diners per a l’IVIA, que no pot ni pagar les nòmines, però sí que ha tingut per subvencionar investigacions agràries a la Universitat Catòlica».