El diputat de Compromís-Equo al Congrés, Joan Baldoví, ha inquirit a la ministra de Treball, Fátima Báñez, a través d’una pregunta parlamentària, sobre les conseqüències que la reforma laboral del govern del PP està tenint en casos com l’acomiadament col·lectiu de l’empresa ATENTO, que compta amb beneficis.

Segons ha assenyalat Baldoví “gràcies a la reforma laboral imposada per reial decret pel govern actual del Partit Popular, empreses amb beneficis com ATENTO poden acomiadar a centenars de treballadors. Acomiadaments que en alguns casos tenen com a única finalitat substituir als empleats per altres, tal com es demostra mitjançant les ofertes d’ocupació que ha publicat l’empresa en webs com Infojobs, per tal de precaritzar més l’ocupació, a més de substituir-los per treballadors ubicats en altres països, com és el cas de Colòmbia on ja han fet pública una oferta d’ocupació “.

D’aquesta manera, gràcies a la reforma laboral del PP, d’una una banda es destrueix ocupació i, de l’altra, se substitueix per ocupació més precària. Així mateix l’ERO imposa la modificació substancial de condicions de treball dels empleats, imposant una acumulació d’hores en la primera quinzena de cada mes totalment abusiva per als treballadors. Així mateix l’empresa admet la voluntarietat d’acollir a l’ERO només a treballadors de menys de 50 anys, per estalviar en costos d’acomiadaments.

El nombre d’empleats que perdran la feina a l’ERO d’ATENTO, 672, és molt elevat, i cal tenir en compte que l’empresa no té pèrdues i l’objectiu d’aquesta regularització és precaritzar l’ocupació.

“Aquesta és la realitat generada per la política legislativa del govern central: més acomiadaments i més precarietat. El govern del PP ha de donar la cara per explicar com la seua legislació afavoreix un ERO com el d’ATENTO l’objectiu del qual és substituir part dels acomiadats per empleats d’altres països que cobren tres vegades menys salari. Báñez ha d’explicar com malgrat les evidències de la substitució d’ocupació estable per ocupació precària a través d’un ERO i de l’existència de beneficis, gràcies a la seua reforma laboral, l’Autoritat laboral no pot ja denegar l’autorització d’un ERO com el de ATENTO “, ha conclòs Baldoví.