El portaveu de Compromís en matèria d’educació, Josep Maria Pañella, considera que la decisió d’enviar a la policia per a acoquinar, intimidar, amenaçar i coaccionar als pares i mares de diversos col•legis públics valencians, entre ells el Ciutat de Cremona d’Alaquàs, “ha sigut una imatge depriment i, al mateix temps, molt il•lustrativa del tarannà poc democràtic i dictatorial del Consell d’Alberto Fabra. Avui, els mitjans de comunicació ha donat la imatge d’un començament de curs amb intervenció policial, una imatge més pròpia de dictadures d’altres llocs i temps i no del País Valencià del segle XXI”.

Pañella ha assistit a l’inici de curs en la localitat de Muro d’Alcoi, on en companyia de l’alcalde, Rafael Climent, s’han solidaritzat amb la comunitat educativa del col•legi públic El Bracal, que espera en unes aules prefabricades des de 2008, i després de seguits incompliments de la conselleria. “El que passa a Muro no és un cas aïllat, ja que moltes ciutats i pobles del nostre territori segueixen tenint barracons en comptes d’aules en condicions, mentre que el govern del PP s’ha gastat els diners en taboles, festes i saquejos varis, pagant les conseqüències la ciutadania”, segons Pañella.

El parlamentari de Compromís ha animat a tota la comunitat educativa del País Valencià a resistir, “perquè aquest és l’últim curs en què hauran de suportar les atrocitats, imposicions, amenaces i impertinències del pitjor govern de la història, un govern sostingut per un partit que s’ha caracteritzat per lluitar a ultrança contra una escola pública de qualitat, plural i en valencià”.