• Compromís critica que l’entrada en vigor de la llei no es done amb l’actual govern.

El portaveu adjunt del grup parlamentari Compromís, Fran Ferri, ha realitzat hui una primera valoració de l’Avantprojecte de la Llei de Transparència, Bon govern i Participació Ciutadana, remés als grups parlamentaris divendres dins del seu tràmit de consulta pública i que compta amb una disposició final que situa la seua entrada en vigor als sis mesos de la publicació en el Diari Oficial.

Per a Ferri “sembla una burla a la ciutadania que el govern de Fabra propose una llei de transparència que, presumiblement, entrarà en vigor en la pròxima legislatura quan la ciutadania ja haja enviat el Partit Popular fora del govern. No anem a acceptar esta mena de transparència en diferit i exigirem que les normes de transparència s’apliquen de forma immediata amb una clàusula d’entrada en vigor raonable”.

Segons el diputat de Compromís “ens preocupa també que estem davant d’una llei clarament insuficient i que pot quedar en paper mullat. La ciutadania quedarà clarament indefensa ja que, en el cas de resolucions negatives a sol·licituds d’informació, no es contempla cap tipus de recurs davant una institució independent. Des de Compromís proposarem, com ja vàrem fer en la nostra proposició de llei, incorporar la via del recurs a la Sindicatura de Greuges com a institució encarregada de resoldre els recursos de la ciutadania”.

“Es confirma que un govern que mai s’ha cregut la transparència no pot liderar cap tipus d’iniciativa en este àmbit. Per això exigim que el Partit Popular consensue el contingut de la llei amb les organitzacions pro-transparència i amb els grups de l’oposició, perquè ja han demostrat que amb les mancances de la seua proposta, se situarà a la Generalitat a la cua de les legislacions de transparència de l’Estat i Europa” ha conclòs Ferri.