El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha declarat que “sobre el tema del fracking, la postura del PP de Castelló és volgudament ambigua, ja que practiquen allò que se sol dir “encendre una vela a Déu i una al dimoni”. Perquè diuen estar en contra del projecte de Montero Energy per al Maestrat i els Ports, però després no desautoritzen públicament la postura del ministre d’Indústria, del seu mateix partit, que és completament favorable al fracking”.

El diputat de Compromís ha assegurat que “aquesta ambigüitat és inadmissible, i menys quan estem a prop d’un procés electoral municipal i autonòmic que amb tota seguretat serà decisiu per al nostre futur. La societat castellonenca li ha d’exigir al PP que es posicione clarament sobre el fracking al Maestrat i els Ports, però que estiga disposat a arribar a les últimes conseqüències si aquesta postura és contrària a la seua aprovació, encara que aquesta postura els duga a l’enfrontament amb els dirigents estatals de la seua formació”.

Pañella s’ha referit “al que està passant a Canàries, on el govern autonòmic està disposat a convocar un referèndum per a oposar-se a les investigacions petrolieres, en aquest cas subacuàtiques, i el PP canari ha tancat files al costat del govern de l’estat i ha mostrat públicament la seua oposició a la convocatòria. Davant de fets com aquest, la societat castellonenca i valenciana té dret a conèixer quina és la postura real del PP front al fracking i què pensa fer si el govern de l’estat l’autoritza a les nostres comarques. L’actual ambigüitat ja no la poden mantindré durant més temps”.