L’eurodiputat de Compromís, Jordi Sebastià, ha anunciat la “campanya que Compromís iniciarà per a informar als membres del Parlament Europeu sobre qui és Arias Cañete i la postura que manté el seu partit polític a Espanya respecte a les energies renovables i el canvi climàtic. De fet, Cañete a dia de hui encara és membre del Consell d’Administració de la petrolífera DUCOR S.L i, president del Consell Petrologis Canaries S.L., per la qual cosa al nostre entendre, és un delegat de les petrolieres a Europa i no té solvència per a promoure un futur d’energies netes a Europa i el considerem un delegat de les petrolieres “.

Sebastià ha fet aquestes declaracions després que la comissió nomenara a Cañete comissari de Clima i Energia i considera “tremendament contradictori que gestione aquesta cartera un parlamentari que el seu partit a Espanya s’ha dedicat a obstaculitzar repetidament l’ús de les renovables contravenint les directives europees”, ha criticat Sebastià en referència al Reial Decret aprovat pel PP que retalla les retribucions a les energies netes.

L’eurodiputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista, ja ha anunciat que demanarà que no se li vote “perquè ha demostrat amb escreix la seua incompetència en la gestió en el Ministeri d’Agricultura i per la seua actitud masclista en la campanya electoral i perquè fins fa ben poc el seu partit negava el canvi climàtic “.