Compromís assumeix les peticions dels afectats pels impagaments d’ajudes a l’habitatge

Publicat el en Sanitat i Benestar

La coalició ha convidat a la Plataforma d’afectats per l’impagament d’ajudes d’habitatge a continuar participant en la redacció del futur programa electoral de la formació.

El portaveu adjunt de Compromís, Fran Ferri, i la responsable de Comissions Sectorials de la coalició, Maria Josep Ortega, han mantingut esta vesprada una reunió amb representants de la Plataforma d’afectats per l’impagament d’ajudes d’habitatge per a tractar l’assumpció en el futur programa electoral de diferents compromisos respecte aquest col·lectiu.

En els documents tractats en la reunió, la plataforma demana que s’incloga en el programa electoral el pagament de les ajudes a l’habitatge endeutades per la Generalitat que afecten a més de 55.000 famílies des de fa 6 anys, a través d’un calendari de pagaments. A més, sol·liciten el reconeixement del deute per a totes les ajudes i la realització d’una auditoria externa de la gestió del govern del PP en aquesta matèria. Per altra banda, demanen que es complisca la legalitat i es revertisca la supressió retroactiva de les pròrrogues de la subsidiació de préstecs protegits d’VPO.

Maria Josep Ortega ha traslladat als afectats el compromís d’incloure totes aquestes reclamacions en el futur programa perquè coincideixen amb el treball parlamentari realitzat fins el moment a Les Corts i ha convidat a la plataforma a formar part en el procés de redacció del futur programa i continuar aportant les seues propostes. Segons Ortega “els programes electorals de Compromís són sempre elaborats de manera horitzontals i oberts a la participació de la ciutadania. Volem que el canvi que s’acosta a la nostra terra compte amb la participació de milers de persones que han patit la incompetència del Partit Popular i de totes aquelles que tenen propostes i idees per a construir un país més just”.

Per la seua banda, Ferri ha informat de les últimes iniciatives presentades pel grup en Les Corts i ha destacat la necessitat d’anar més enllà de les reclamacions de la plataforma per a buscar no només les responsabilitats polítiques, sinó també patrimonials per la nefasta gestió en matèria d’habitatge.

“Els responsables dels 250 milions de deute de la Generalitat amb milers de famílies hauran de respondre davant la ciutadania, però també davant de la pròpia administració. Des de Compromís treballarem per a que eixes responsabilitats arriben a tots els àmbits i, si s’han comés irregularitats, abonen del seu patrimoni el perjuí que han causat a tots els valencians i valencianes” ha conclòs Ferri.

• jesus

Se lo merecen ,pero yo conozco gente que votara PP, muy antirojos, anti valenciano, anti todo que no sea una bandera España y PP y lo que ellos digan va a misa, que esperan que aun votandoles no salgan para sacar tajada, solo por esto de la ayuda vivienda para casos como el suyo ,+ de 180000€ en el barrio la luz.

La ayuda es perfecta, pero ojo que hay mucho de esos que enchufados, como este en obra del ave, esas que nos han costado mas que en cualquier lugar del mundo, que viven del enchufe y si vivieron por encima sus posibilidades y ahora pretenden encima recibir lo que todos por sus pisos sobre valorados por capricho de ellos.

Si la pagais sin haber dinero que igual es mas necesario para el que no tiene nada, que esta gentuza vividora no se beneficie.