Fa just un any, el govern valencià del PP va cegar la nostra televisió i va emmudir la nostra ràdio. I en fer-ho, va renunciar a oferir als valencians un servei públic essencial.

Una de les funcions que tenia encomanades RTVV era la difusió i protecció de la llengua dels valencians i de la identitat pròpia. Tancar la ràdio i la televisió pública ha sigut renunciar a una eina destinada a ser la garant dels drets dels ciutadans a rebre una informació objectiva, veraç i imparcial. I també a un element de vertebració del nostre territori, de participació democràtica i dinamitzador del sector audiovisual valencià.

Furtar-nos la ràdio i televisió pública ha sigut un atac brutal contra l’ús social del valencià perquè tots sabem que una llengua sense presència als mitjans de comunicació està condemnada a una mort lenta. Este govern ens ha convertit en l’única comunitat autònoma amb llengua pròpia que no té una televisió i una ràdio pública.

Al llarg d’este any de silenci, el poble valencià ha esdevingut invisible. De sobte hem retrocedit 25 anys en el temps. La informació de proximitat ha desaparegut i únicament hem sigut protagonistes en els informatius estatals pels casos de corrupció.

Però existim i estem vius. I per això, els valencians novament eixim al carrer per exigir uns mitjans de comunicació públics, en valencià i de qualitat. Eixa i no altra és la ràdio i televisió que reivindiquem. I eixa reivindicació només serà possible amb un nou govern valencià.

Són els mateixos que han tancat RTVV els que van pervertir els seus objectius i la convertiren en una eina de manipulació i propaganda. Són els mateixos que han tancat la ràdio i la televisió pública els que l’han duta al descrèdit social i la ruïna econòmica. Són els mateixos que l’han tancada els que han buscat el benefici propi en lloc del benefici social. I també són els mateixos que ens han furtat un servei públic essencial els qui miraven cap un altre costat quan alguns robaven des de dins de RTVV els diners de tots els valencians.

Fa un any, la societat valenciana es va manifestar al carrer per demanar al Consell que no tancara RTVV. Fa just un any, el govern del Partit Popular la tancava de forma autoritària. Un any després s’ha demostrat que tots els arguments que donaren per a tancar-la eren falsos i les conseqüències han sigut nefastes per al conjunt de la societat valenciana. S’ha demostrat que el tancament de RTVV va ser un gran fracàs del govern d’Alberto Fabra. Un any després, exigim una radiotelevisió que siga l’espill on es puguen mirar els valencians i ens comprometem a treballar per aconseguir que siga una realitat el més prompte possible.

Volem que eixa nova televisió siga també l’espill on es reflectisca una societat més justa i solidària, on no tinguen cabuda els corruptes i els sectaris. Per això hem eixit al carrer. Per a dir NO a la mordassa. Per a dir prou. Per a exigir el nostre dret a uns mitjans de comunicació propis, com a part del nostre autogovern com a valencians.