El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha fet balanç del discurs de cap d’any del president de la Generalitat, Alberto Fabra. Segons Morera, “per segon any consecutiu, el president de la Generalitat torna a donar una imatge penosa i no és mitjançant la senyal de RTVV, perquè ell passarà a la història com el president que tancà el mitjà de comunicació que el PP usà com a ferramenta de propaganda política i no com a eina de vertebració del poble valencià i difusió de la nostra llengua”.

Per al portaveu de Compromís, “el discurs de Fabra és irreal, pobre, carent de missatges positius creïbles. És el discurs del comiat del partit que ha arruïnat a les valencians i els valencians, del partit que ha distribuït en milers de famílies valencianes la pobresa i la desocupació. És el darrer discurs del president d’un partit que ens ha posat al centre de la corrupció i del saqueig, que ens ha posat a l’epicentre de la vergonya, una vergonya de la què n’és còmplice amb el seu vot i treball en legislatures anteriors i contra la qual no ha actuat amb la contundència què esperava la societat”.

Respecte a les promeses de millora de l’ocupació, Morera ha afegit que des de Compromís, “encara estem esperant que el PP demane perdó per tot el mal que ha fet i no es creu ni ell que vaja a crear 100.000 llocs de treball en un any, quan en 20 han creat vora 600.000 desocupats i una gran diàspora de ments molt valuoses. Que li ho expliquen a tots els exiliats valencians per culpa de les nefastes polítiques del PP”.

Morera ha resumit el govern valencià del PP com un govern “covard, mut, no ha reclamat des de que és president el deute històric, no ha reclamat un millor finançament malgrat ser dels pitjors finançats -fet contrastat i reconegut-, no s’ha atrevit a fer la reforma de l’estatut que encara està pendent al Congrés dels Diputats i, a més, els diputats i diputades del PPCV han fet el ridícul més espantós no presentant esmenes als pressupostos generals de l’estat i, fins i tot, votant en contra de les esmenes de Compromís, que reclamaven un millor finançament per al nostre territori”.