Mónica Oltra: “És la primera volta que gent que no està afiliada a cap partit polític té l’oportunitat de decidir tota la candidatura d’una formació, es tracta d’una obertura que és necessària perquè la democràcia cresca i madure”.

Quan encara queden quatre dies per al seu tancament, el cens per a poder votar en les primàries de Compromís per a la tria dels candidats de les eleccions autonòmiques i municipals ha arribat ja a 25.000 persones. Fins el pròxim dimecres 21 de gener els ciutadans majors de 16 anys veïns del País Valencià que ho desitgen poden apuntar-se, a través de la web primaries.compromis.net, per participar en la votació que tindrà lloc entre el 28 i 30 de gener de forma telemàtica i el dia 31 de forma presencial en les urnes que s’habilitaran per tot el territori.

D’este cens de 25.000 persones inscrites, 10.800 són militants o simpatitzants de la coalició o dels partits que en formen part, la resta, 14.200, són ciutadans i ciutadanes que des del passat 4 de desembre s’han apuntat expressament per poder votar en les primàries de Compromís.

La candidata de la coalició a la Presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, ha assenyalat que “és la primera volta que gent que no està afiliada a cap partit polític té l’oportunitat de decidir tota la candidatura d’una formació que es presenta a les eleccions autonòmiques i municipals. És una oportunitat que s’ha d’aprofitar, per tant tots aquells que siguen majors de 16 anys, que tinguen ganes de decidir quina és l’oferta electoral que després, el dia 24 de maig podran triar, que s’animen i s’inscriguen per participar, que és molt fàcil”.

És molt important que els ciutadans i ciutadanes s’impliquen en els processos de participació de les formacions polítiques. Es tracta d’una obertura dels partits que la ciutadania està demandant i que és necessària perquè la democràcia cresca i madure, per això anime a tot el món a què s’inscriga en el cens i participe decidint les candidatures de Compromís”, ha conclòs Oltra.