• Mónica Oltra: “La xifra d’inscrits per a les primàries és espectacular i demostra que quan es convida a la ciutadania a participar s’obté una resposta positiva”.

Ahir dimecres a les 23:59 hores s’acabà el termini per apuntar-se per participar en la votació de les primàries de Compromís per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, finalment han sigut 40.175 les persones inscrites en el cens.

D’este cens de 40.175 persones, 11.534 són militants o simpatitzants de la coalició o dels partits que la composen i la resta, 28.641, són ciutadans i ciutadanes que des del passat 4 de desembre s’han apuntat expressament per poder votar en les primàries de Compromís.

La comissió electoral de les primàries de Compromís enviarà ara el cens a cada col·lectiu local per què procedisquen a la seua revisió per a la qual tenen de termini fins el dia 26 de gener. La votació de les primaries tindrà lloc entre el pròxim 28 i 30 de gener de forma telemàtica i el dia 31 de forma presencial en les urnes que s’habilitaran per tot el territori.

La candidata de la coalició a la Presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, ha considerat que “la xifra d’inscrits per a les primàries que hem assolit és molt positiva, és espectacular. Este gran nombre d’inscrits demostra que quan es convida a la ciutadania a participar s’obté una resposta positiva, la qual cosa vol dir també que el sistema de primàries que hem posat en marxa és el que la gent estava esperant”.

Anime a tots els inscrits a què ara participen en la votació, volem que el nivell de participació siga el més alt possible. A més vull agrair a tots els homes i dones que s’han apuntat per a confeccionar les nostres llistes per a Les Corts i els ajuntaments, que d’alguna manera formen ja part també d’este gran Compromís que anem construint en este any del canvi”, ha assenyalat Oltra.

Des de Compromís s’ha destacat també la gran assitència que estan tinguent els nombrosos actes i debats que els diferents candidats de les primàries estan protagonitzat durant les últimes setmanes per tot el territori. Estos actes es seguiran celebrant en els pròxims dies i entre ells destaca el que tindrà lloc el proper dissabte dia 24 a València; a partir de les 11 hores el centre cultural la Petxina acollirà l’Acte Central de les primàries de la circumscripció de València en què els candidats i candidates tindran ocasió de seguir presentant-se davant la ciutadania.