Ponce també exigeix explicacions sobre les irregularitats i abusos en les subvencions concedides per la Conselleria a l’extracció de biomassa forestal

El  Portaveu de Medi Ambient del Grup Parlamentari Compromís, Juan Ponce, ha presentat una nova bateria de preguntes a la Consellera de Medi Ambient, Isabel Bonig, sobre les irregularitats i abusos en les subvencions concedides per la Conselleria a l’extracció de biomassa forestal (falsament residual). Aquestes actuacions estan plenes d’incògnites i d’aspectes inexplicables i la Conselleria es resisteix a oferir una informació clara, completa i transparent. Per aquest motiu Ponce insisteix en demanar aclariments abans de que s’acabe el període parlamentari.

El també Portaveu Adjunt a Les Corts, pregunta per les causes de l’exclusió del Comité de Seguiment del Pla de Desenvolupament Rural (PDR) CV 2007-2013 de les organitzacions més representatives del moviment ecologista en l’àmbit valencià, com són Acció Ecologista-Agró i Ecologistes en Acció del País Valencià, les dues entitats de major implantació territorial, representativitat social i activitat en el País Valencià. En aquest Comitè se suposa que havien de figurar els “agents més representatius en l’àmbit econòmic, social o mediambiental” del Territori Valencià.

Es dóna, a més, la circumstància que en el Comité de Seguiment del PDR, a nivell de l’Estat, si estaven presents Ecologistes en Acció i SEO/BirdLife, però ambdues van ser excloses en el Comitè de Seguiment del PDR CV. Cal recordar que les ajudes a l’extracció de biomassa es justifiquen per la seua inclusió dins del PDRCV. La pregunta no qüestiona la inclusió de l’única organització present,  sinó l’exclusió de les esmentades.

Ponce pregunta també pel compliment dels objectius quantificats i indicadors específics de la Comunitat Valenciana del PDRCV 2007-2013. Segons aquests objectius, s’esperaven uns resultats concrets i qüantificats en reducció d’incendis forestals, que no sols no s’han complit, sinó que s’han incrementat en quasi un 300%.Un fracàs absolut.

El diputat verd de Compromís vol saber també la funció concreta que tenia l’empresa PANGEA contractada per la Conselleria per l’elaboració del PATFOR (Pla d’Acció Territorial Forestal, instrument legal que pretén facilitar l’extracció de biomassa forestal, falsament residual). La contractació d’aquesta empresa podria estar sotmesa a incompatibilitats per la seua relació amb alts càrrecs de la pròpia conselleria.

Altres preguntes estan referides a les entitats Plataforma Forestal i FOSAMA, representades en al Mesa Forestal valenciana. Per exemple, FOSAMA ocupa l’únic lloc previst per a entitats ecologistes, de manera que no figura en aquest òrgan de participació que supervisa les actuacions forestals de la Conselleria, cap grup ecologista real i actiu, sinó aquest grup de dubtós caràcter ecologista, vinculat al PP i conegut per la seua implicació en les campanyes de l’administració valenciana de “agua para todos”.

Juan Ponce vol reconèixer l’important treball d’investigació d’Acció Ecologista-Agró, donat que a partir del seu informe sobre la biomassa forestal ha pogut coneixèr tots els elements referits a aquestes irregularitats, sobre les quals demana explicacions urgents a la consellera Bonig, responsable, en última instancia, de totes les irregularitats en aquest tema que, de moment, està tolerant, amagant i emparant.