El diputat de Compromís, Fran Ferri, ha lamentat hui que el govern del Partit Popular “faça un ús electoralista i indecent d’una problemàtica social tan preocupant com la pobresa energètica”.

En este sentit Ferri ha recordat que Compromís va portar en març de 2014 una proposició no de llei al Ple de Les Corts per a reclamar-li al Consell la posada en marxa d’un Pla de Xoc contra la Pobresa Energètica que contemplara l’assumpció per part de la Generalitat del sobrecost energètic associat a l’hivern per a les persones i famílies més vulnerables i una treva hivernal que prohibirà els talls en el subministrament d’energia entre els mesos de novembre i març.

Segons ha senyalat el diputat de Compromís, l’estudi “Pobreza Energética en España” editat en 2010 per l’Associació de Ciències Ambientals, apuntava que la pobresa energètica a nivell valencià estava associada, a més de a la manca de recursos econòmics, a un deficient aïllament i calefacció dels habitatges per a les setmanes gelades de l’any. L’estudi estimava en entre 2.300 i 9.300 morts prematures de persones d’edat avançada en tot l’Estat podrien ser evitades a través de l’eradicació de la pobresa energètica. Una circumstància que té especial incidència en el nostre territori on la taxa de mort associada a l’hivern és la quarta més alta de les Comunitats Autònomes de l’Estat.

Per a Ferri “el govern de Fabra ha deixat passar l’hivern 2014/2015 sense aprovar cap mesura contra la pobresa energètica i realitza este anunci a dos mesos de les eleccions perquè està més preocupat pels vots que de buscar solucions als problemes de la ciutadania. A més, planteja una política clarament insuficient. El que fa falta és aprovar un Pla de Xoc valent que prohibisca que es talle el subministrament a la població més vulnerable entre els mesos de novembre i març. No podem consentir cap mort associada al fred per motius econòmics”.

La proposta de Compromís també reclamava lligar este Pla a una política de rehabilitació i aïllament dels habitatges dels col·lectius que pateixen la pobresa energètica i impulsar la realització d’un estudi específic sobre les característiques i causes d’este tipus de pobresa en les llars valencianes en col·laboració amb les universitats públiques.