La candidata a la Presidència de la Generalitat per Compromís, Mònica Oltra i el síndic de la formació i també candidat per València, Enric Morera, han visitat esta vesprada la seu de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), on han sigut rebuts pel president de l’entitat, Salvador Navarro i la junta directiva. En la trobada s’han abordat temes com l’infrafinançament que pateix el poble valencià per part de l’estat i també els candidats de Compromís han transmès les seues propostes per a propiciar un canvi de govern “favorable a la ciutadania i al progrés del nostre poble” i a este canvi han convidat a sumar-se també a l’empresariat valencià.

Segons explicava Mònica Oltra, “el sentit d’esta reunió, com les que fem amb altres col•lectius, és posar en comú allò que ens uneix i, en este cas, hem de parlar de l’infrafinançament, que tant hem treballat en les Corts en la persona d’Enric Morera sobretot, és una anomalia de la democràcia que hem de combatre els partits polítics i també la societat civil, de la qual els empresaris són una part important que han de dir alguna cosa i que han de pressionar perquè hi haja un finançament equitatiu perquè els valencians no volem ser ciutadans de segona”.

La candidata de Compromís ha assegurat que el tema de l’infrafinançament, “no és només una qüestió de partits ni alguna cosa que haurem d’abordar des de la presidència de la Generalitat, és una qüestió de tota la societat civil, que ha de pressionar i reivindicar que som i volem ser una autonomia de primera i que tenim el mateix dret que uns altres al fet que es financen els nostres serveis públics”.

En este sentit, Enric Morera ha reforçat l’argument d’Oltra, incidint que és necessari, “cercar una unió clara perquè la nostra autonomia no tindrà futur si no aconseguim un nou model de finançament i si no aconseguim que se’ns retorne, de la manera que siga, alguna cosa que ens pertany com és el deute històric. És necessari engegar eixe motor econòmic que és la nostra autonomia, perquè si no es posa, no eixirem de la crisi”.

També, els caps de llista de Compromís per València han assegurat que en la trobada amb la CEV, la intenció era “parlar del model productiu, perquè volem saber què pensen els nostres empresaris i empresàries del model productiu i sobre els reptes als quals ens enfrontem, com el canvi climàtic o la crisi energètica i la dependència de les energies fòssils. L’empresa i especialment la gran empresa que depèn molt d’açò té molt a dir i volem també exposar-los nostra idea de canvi de model productiu, que faça que puguem reconvertir la nostra economia en una economia sostenible des del punt de vista mediambiental i també, que siga un model econòmic que tinga la seua base en el benestar col•lectiu, ja que si les persones no tenen benestar, no poden consumir i, per tant, les empreses no poden produir”, segons paraules d’Oltra.

En eixa línia, la candidata a la Presidència de la Generalitat ha assegurat que des de Compromís, “hem vingut a escoltar les necessitats de les empreses, ja que allà on anem ens ho diuen ben clar, que no volen ajudes oficials en forma de subvencions, sinó que ajudaria molta més a la nostra empresa les aportacions en tecnologia, innovació, facilitats en els tràmits burocràtics, donar seguretat jurídica i per açò volem saber què necessiten les empreses i què es pot fer des dels poders públics per a millorar l’empresa, als treballadors i treballadores i al conjunt de la societat”.