Compromís promourà mesures per a garantir que els ciutadans residents a l’estranger puguen exercir el seu dret a vot

El diputat de Compromís, Fran Ferri, ha criticat hui els entrebancs que s’han trobat milers de valencians residents a l’estranger a l’hora de votar a les eleccions autonòmiques celebrades el passat diumenge. Des de la reforma electoral de 2011, pactada per PP i PSOE, es requereixen nombrosos tràmits per tal de demanar el vot per correu des de fora de l’Estat. Estos entrebancs han suposat que enguany, només 4.073 electors exerciren el seu dret a vot dels 87.989 que composaven el Cens de Residents Absents a l’Estranger. Això suposa només un 4,63% de participació.

Ferri ha senyalat que “en els últims dies ens han arribat moltes denúncies de valencians que han intentat votar des de l’estranger i no els ha sigut possible. En molts casos, van complir amb tot el procés burocràtic i així i tot no els va arribar la documentació a temps per a poder exercir el seu dret. Creiem inacceptable que es donen estes situacions i lluitarem des de tots els àmbits institucionals per a que no es furte a la ciutadania emigrada un dret tan important com el de votar”.

“No és casualitat que els entrebancs al vot des de l’estranger arriben des del moment que es va intensificar la diàspora provocada per les polítiques econòmiques dels diferents governs. Els resultats d’eixos vots, amb la victòria de partits alternatius al bipartidisme, potser expliquen perquè a alguns partits no els interessa facilitar el vot. Nosaltres creiem que totes les persones, voten el que voten, tenen dret a poder decidir el futur de la seua terra” ha conclòs Ferri.