El diputat de Compromís, Fran Ferri, ha criticat hui que el Consell encarregara una enquesta amb un clar contingut pre-electoral que s’ha mantingut en secret fins el dia de hui. Este estudi, realitzat per l’empresa EMER G.F.K entre el 16 i el 28 d’abril a 2.014 persones, aprofundeix sobre qüestions com afinitat i rebuig de les diferents opcions polítiques, preferència de pactes, motivació del vot, voluntat de participació en les eleccions locals i municipals o valoració de la tasca de govern i oposició dels diferents partits. L’enquesta, que s’ha penjat hui en la web de la Generalitat, ha tingut un cost de 39.325 euros per a l’erari públic.

Per a Ferri “ens trobem davant d’un altre cas d’ús partidista i indecent de les institucions, esta vegada en plena campanya electoral. El Consell del PP s’ha gastat els diners dels valencians i les valencianes en pagar una enquesta pre-electoral que han mantingut en secret i que han utilitzat per al seu propi benefici. Si volien comptar amb eixa informació de manera exclusiva, haurien d’haver-ho pagat amb el pressupost del partit. Els valencians patim una situació d’emergència social i no tenim perquè pagar-li els estudis privats al Partit Popular”.

“Exigim al Partit Popular que torne a l’administració els diners gastats en este estudi. No podem consentir que allò que fa uns anys, presumptament, pagava la Gürtel, ara ho hagem pagat entre tots i totes a través del pressupost de la Generalitat. Afortunadament, la societat valenciana ja ha rebutjat en les urnes esta forma de governar i ha dit prou a l’abús de poder que ha caracteritzat la gestió del PP” ha conclòs Ferri.