El Síndic de Compromís, Fran Ferri, ha criticat hui els entrebancs que es van a trobar els ciutadans residents a l’estranger quan vullgen votar en les pròximes eleccions generals després de què el govern de Mariano Rajoy haja decidit tancar ja el registre per a inscriure’s i exercir el dret al sufragi.

Segons Ferri “des de la reforma electoral de 2011, pactada per PP i PSOE, es requereixen nombrosos tràmits per tal de demanar el vot per correu des de fora de l’Estat. En les passades eleccions municipals i autonòmiques ens arribaren moltes denúncies de valencians que van intentar votar des de l’estranger i no els va ser possible”.

Estem davant d’una situació inacceptable que és un atac al nostre sistema democràtic en furtar-se a la ciutadania emigrada un dret tan important com el de votar”.

No és casualitat que els entrebancs al vot des de l’estranger arriben des del moment que es va intensificar la diàspora provocada per les polítiques econòmiques dels diferents governs. Els resultats d’eixos vots, amb la victòria de partits alternatius al bipartidisme, potser expliquen perquè a alguns partits no els interessa facilitar el vot des de l’estranger” ha conclòs Ferri.