Compromís insta a Bonig a que els diputats del PP a Madrid donen suport a les esmenes als Pressupostos Generals per aconseguir més inversions.

El Síndic de Compromís a Les Corts, Fran Ferri, ha lamentat hui l’actitud del Partit Popular valencià buscant la divisió dels valencians i valencianes en lloc d’integrar-se en l’exigència d’un tracte just per part del govern central.

Per a Ferri “si algú tenia algun dubte de l’estil d’oposició del Partit Popular, estes setmanes ha pogut comprovar que es basa en encendre debats estèrils que només busquen que separar i dividir, en lloc de sumar a tot el poble valencià de cara als reptes de futur que tenim. Cal sumar a tota la societat valenciana per aconseguir un finançament just, o unes inversions d’acord al nostre pes poblacional, perquè d’això depèn el nostre benestar i qualitat de vida en el futur.”.

“Si el PP vol ser útil al valencians el que ha de fer és aconseguir que s’aproven al Congrés dels Diputats les esmenes per a aconseguir més inversions necessàries a la nostra terra. És inacceptable que, un any més, continuem comptant amb una inversió inferior a la que ens correspon per pes de població. Cada valencià rebrà 177 euros en inversions davant els 587 de cada castellà-lleonés o els 499 de cada gallec”.

“El que sospitem és que el PP busca crear polèmiques inútils perquè no vol parlar de finançament, ja que accepta que ens continuen tractant com a ciutadans de segona; ni vol parlar d’inversions, perquè els seus diputats a Madrid confirmaran la discriminació a la nostra terra; ni evidentment vol parlar de gestió, perquè Bonig hauria de donar explicacions sobre el saqueig del PP a la Generalitat” ha conclòs Ferri.