Nadal: “el Partit Popular va castigar de forma obsessiva la comunitat educativa quan governava a la Generalitat i ara vegem com a més utilitza el poder que li queda a les diputacions per intentar frenar mesures socials d’emergència que impulsa el nou Consell”

El grup parlamentari Compromís ha volgut mostrat hui el seu suport decidit al pla Xarxa Llibres, de text gratuïts per als escolars valencians impulsat per Consell. Segons ha assenyalat el diputat i portaveu d’Educació del grup Compromís, Josep Nadal, “estem davant d’una grandíssima notícia ja que per primera vegada la Generalitat aposta decididament per la igualtat d’oportunitats en l’educació fent realitat una reivindicació de dècades.

Respecte a la negativa de les diputacions d’Alacant i Castelló, presidides pel PP, de sumar-se a esta iniciativa Nadal ha assegurat que “cal que rectifiquen una postura que han pres sense reflexionar i que repercutirà negativament en els ciutadans d’aquestes dos províncies”.

“Des de Compromís demanem responsabilitat política a les diputacions governades pel PP. Cal que s’asseguen a negociar amb el Consell i amb la comunitat educativa. Xarxa Llibres és una mesura que necesita de la corresponsabilitat i la participació de tothom i totes les institucions s’hi han de veure implicades”.

Per a Nadal “les diputacions del PP s’haurien de plantejar quins serveis presten als ciutadans, si les institucions provincials no aprofiten per ajudar a les famílies en un tema com este, ens hauríem de plantejar quin sentit tenen les diputacions. No pot ser que s’utilitzen pel PP com autèntiques agències de col·locació de personal afí i no hi hagen diners per al que realemnt importa”.

“M’agradaria que César Sánchez i Javier Moliner ens digueren quina diferència hi ha entre les diputacions d’Alacant i Castelló amb la de València i per què els ciutadans de les comarques de Castelló i Alacant han de tindre menys drets que els de la província de València”.

Compromís denuncia que el Partit Popular va castigar de forma obsessiva la comunitat educativa quan governava a la Generalitat, ha castigat fortament des de Madrid la societat valenciana proposant uns pressupostos generals de l’estat clarament discriminatoris per a la nostra terra que afecten sobretot els serveis públics com la sanitat i l’educació. Ara vegem com a més utilitza el poder que li queda a les diputacions per intentar frenar mesures socials d’emergència que impulsa el nou govern”.

“Des de Compromís no anem a permetre discriminacions entre les famílies valencianes pel lloc on visquen i l’entestament del PP en parar els avanços socials. Anem a posar tot el nostre cabdal polític al servei del pla Xarxa Llibres”, ha conclòs Nadal.