Nadal: “La privatització de la sanitat per part del PP està comportant des de fa anys una gran quantitat de patiment i preocupacions als ciutadans de La Marina Alta”

El diputat de Compromís, Josep Nadal, ha presentat hui per registre d’entrada de les Corts una petició de documentació per tal de comprovar “els incompliments del plec de condicions de contracte de Marina Salut amb la Generalitat que estan comportant des de fa anys una gran quantitat de patiment i preocupacions als ciutadans de La Marina Alta”.

Tal i com denuncien els treballadors i la Plataforma per la Sanitat Pública Marina Salut es nega a traslladar pacients al centre HACLE de la Pedrera ja que han de pagar per cada pacient traslladat. Es produeixen casos molt sagnants com el del veí d’Orba, Vicent Oliver, la família del qual ha denunciat a l’hospital per voler donar-li l’alta sense derivar-lo a La Pedrera. Vicent es troba en situació de dependència total després d’un infart i ni tant sols reconeix als seus familiars.

“Des de Compromís –ha afegit Nadal- mostrem la nostra solidaritat amb Vicent i la seua família i hem demanat tota la informació sobre quin és el número de pacients derivats a La Pedrera des de Marina Salut i des d’altres hospitals del sistema sanitari valencià”.

Nadal també ha demanat informació sobre “el calvari que han viscut molts usuaris de Marina Salut aquest estiu”. Compromís vol conéixer quina ha estat la mitjana d’hores d’espera a urgències, quin ha estat l’augment del numero de pacients respecte als altres mesos de l’any i quines mesures ha pres l’hospital per fer front a la multiplicació de la població d’una comarca turística com la Marina durant l’estiu.

“Volem saber també com ha solucionat l’hospital la manca de radiòlegs denunciada per la plataforma. Quin ha estat el temps d’espera mitja per rebre els resultats de TACs i ressonàncies durant els darrers tres mesos. Així mateix ens interessa la diferència entre el número de SIPs expedits per l’hospital i el número d’empadronats a la Marina Alta. Ja que com denuncien els sindicats de la plataforma l’hospital cobra per cada SIP i sospiten que estaria fent frau augmentant el número de SIP sobretot per no donar de baixa els SIPs dels visitants temporals”.

Segons Nadal “tota aquesta situació dantesca que coneixen bé els ciutadans de La Marina només se solucionarà revertint la gestió cap un hospital plenament públic. El PP ha mercadejat amb la salut dels ciutadans per a afavorir les seues empreses amigues i el nou govern ha de revisar els incompliments dels plecs del contracte per poder fer efectiva la reversió quan abans”.